Borstvoeding

<p>Hallo allemaal !</p><p>Ik ben even over het volgende benieuwd; mijn zoontje is nu 12 dagen. Ik ben gemiddeld zo'n 1,5 bezig met het geven van borstvoeding, na 2 uurtjes meld hij zich alweer.  Is dit een beetje normaal? </p>
 
1,5 = 1,5 uur neem ik aan?
Het scheelt enorm per kind en ook per moederlijf: er is niet echt een standaard die je kunt/moet halen als het gaat om borstvoeding. 1,5 uur voeden is wel behoorlijk lang, als ik het me goed herinner, wordt er (als je productie eenmaal goed op gang is) aangeraden om 15-20 minuten per borst aan te houden. Met een goede melkstroom en de juiste drinktechniek van je kindje, zou dat voldoende moeten zijn. Dit werkte voor mij perfect, maar dat is niet bij iedereen zo.
Het na 2 uur melden, is dat vanaf het begin van de vorige voeding gerekend, of vanaf het einde?
 
De eerste dagen is 10-12 voedingen per dag vrij normaal. Dit is ook goed om je productie omhoog te krijgen. Ik zou wel oppassen dat je niet te lang aan de borst bezig bent zodat je geen kapotte tepels krijgt
 
[quote quote=10309845]1,5 = 1,5 uur neem ik aan? Het scheelt enorm per kind en ook per moederlijf: er is niet echt een standaard die je kunt/moet halen als het gaat om borstvoeding. 1,5 uur voeden is wel behoorlijk lang, als ik het me goed herinner, wordt er (als je productie eenmaal goed op gang is) aangeraden om 15-20 minuten per borst aan te houden. Met een goede melkstroom en de juiste drinktechniek van je kindje, zou dat voldoende moeten zijn. Dit werkte voor mij perfect, maar dat is niet bij iedereen zo. Het na 2 uur melden, is dat vanaf het begin van de vorige voeding gerekend, of vanaf het einde?[/quote]
 
Ja oeps bedoel 1.5 uur ja. Die 2 uur is gerekend vanaf het einde. Als ik vanaf begin zou rekenen zit ik dus ongeveer op 3 uurtjes. Ik ben erg lang bezig omdat het aanhappen lastig gaat. Paar goede dagen gehad, maar nu sinds 2 a 3 dagen kost het weer meer moeite. Ook heeft hij duidelijk voorkeur voor 1 borst..    
 
Zoals al wordt gezegd is het anders bij ieder kind en bij iedere moeder. Meestal wordt het inderdaad korter. 
Ik heb zelf juist extreem snel drinkende kinderen. Mijn dochter van 5 weken drinkt maximaal 10 min, maar vaak maar 5 minuten en heeft dan al genoeg gedronken.. dat is weer rotter voor krampjes. 
 
Als het aanhappen lastig gaat, laat dan een lactatiekundige meekijken. Kan ook op afstand dmv videobellen. Zij kan je ook tips geven enzo. 
Zolang bezig zijn elke keer is voor jezelf ook niet fijn. Ik was in het begin ongeveer een uurtje bezig incl verschonen tussendoor. Dit werd vanzelf korter toen ze wat sneller ging drinken. 
De tijd tussen de voedingen is prima. Je rekent vanaf dat je begint dus dan zit er ongeveer 3 uur tussen. Dat is heel normaal de eerste weken. Hij zal er vanzelf langer tussen gaan laten. 
 
1,5 uur voor 1 voeding is wel heel lang. Ik zou je aan willen raden om een lactatiekundige in te schakelen ivm met aanhappen ook. Rugby houding al geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan