Borstvoeding

<p>Hoi</p><p> </p><p>Mijn zoontje van 3 weken drinkt goed aan de borst. Alleen.... Overdag overdrinkt hij zich vaak. Hij drinkt lang aan borst 1 (15 min, erg actief drinken) en vervolgens ook bij borst 2. Gevolg dat hij daarna onrustig is omdat de melk zo hoog zit. Krampjes en golfjes voeding terug geven. </p><p>Snachts drinkt hij voor zijn doen vrij kort aan 1 borst (minuut of 8). Daarna verschoon ik hem. Echter wil hij daarna niet meer verder drinken, houdt zijn lippen stijf op elkaar. Gevolg is wel dat hij iedere 2 uur wil drinken...</p><p>Wat is nu wijsheid. Per keer maar 1 borst aanbieden? Heeft dit gevolgen voor mijn productie? Of 2 borsten aanbieden en hem eerder laten stoppen?</p><p>Iemand voor de nacht nog advies? </p><p> </p><p> </p>
 
Ik ben al vrij snel 1 borst per keer gaan aanbieden. Voor mij werkte dat super! Je zou het deze nacht en morgen eens kunnen uitproberen ? pas rond 4 maanden has hij behoefte aan meer dan 1 borst per keer.
Succes! 
 
Je kunt prima proberen om 1 borst aan te bieden. Als hij daarna tevreden is laat je de 2e borst achterwege. 
Als je hem korter per borst laat drinken dan kan het, vooral bij een grote productie, zo zijn dat hij te weinig vette melk binnenkrijgt. Dat kan dan juist weer voor krampjes zorgen. Dus ik zou eerder gaan voor 1 borst aanbieden.
Voor je productie is dat geen probleem. Als je hem op verzoek voedt, de tijd tussen voedingen niet rekt en geen voedingen laat vallen zal je productie zich aanpassen aan wat je zoontje nodig heeft. Daalt je productie teveel dan zal je zoontje meer voeding willen en leg je hem wel weer aan de 2e borst aan, dan neemt de procutie weer toe.
Met 3 weken zit je nog volop in het proces van afstemmen op elkaar. Het kan best zijn dat hij over een paar weken (of maanden) toch 2 borsten wilt. 
 
Ik geef ook 1 borst per keer. Dit omdat mijn productie zo hoog is dat hij die ene borst niet eens leeg krijgt. Werkt hier prima iig. 
Je zou kunnen proberen om hem na een paar minuten te laten boeren. Spugen, krampjes en gewoon niet fijn voelen, komt bij mijn zoon omdat hij het niet goed opgeboert krijgt. Het helpt dan ook het tussendoor te proberen en weer verder te drinken. 
 
Ja mijn productie is ook hoog. ? Tussentijd boeren gaan we ook proberen. Idd veel inname van lucht hier. 
 
Hoe zit het eigenlijk met je toeschietreflex? Is die erg heftig? Daar zou hij ook last van kunnen hebben. Als dat zo is, kun je hem als je de tsr voelt of dat aan zijn drinkgedrag merkt, even loskoppelen. De melk laat je dan weglopen in een flesje of doek. Als het druppelen gestopt is leg je hem weer aan. Hij kan dan rustiger drinken. 
 
Terug
Bovenaan