Borstvoeding

Even een tip voor iedereen die straks borstvoeding wil gaan geven. Misschien weten jullie het allemaal aan, maar ze hebben mij in ieder geval aangeraden om vanaf 16 weken te beginnen met je borsten met koudwater af te spoelen en dan met een ruwe handdoek afdrogen. Ze krijgen het straks heel zwaar en hier "train" je ze al een beetje mee. En met dit warme weer is koud afdouchen echt geen probleem!!!!
Ook is het goed om met blote borsten in de zon te gaan zitten. Maar dit vind ik vel vreemd i.v.m. zwangerschapsmasker. maar misschien maakt even niet uit.

Kijk maar of je er wat mee kunt of wilt doen.
Groetjes, Ester
 
Hoi Esther,

Ik heb vorige week een mevrouw van de kraamzorg hier op bezoek gehad, deze mevrouw geeft ook voorlichtingsavonden over borstvoeding. Ik had het verhaal over het ruwen van de tepels ook gehoord maar had ergens anders weer gelezen dat het beter was om dit niet te doen. Ik heb het dus gevraagd en haar advies was ' doe NIETS' , niks geen ruwen ofzo (dat was volgens haar nog iets uit de oude doos), gewoon niks doen vooraf en dan gewoon beginnen met voeden als de kleine er is.

Dus ja, ik weet het ook niet want ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat ik haar advies maar opvolg, omdat zij ook hele voorlichtingsavonden over dit onderwerp geeft (dan ga ik ervan uit dat ze weet waar ze het over heeft).

groetjes, Jane 26 weken
 
in het boekje van de stichting borstvoeding staat inderdaad dat je juist niet met een ruwe handdoek langs je borsten moet gaan omdat de kans op beschadiging van klieren groot is dan.
 
helemaal mee eens je lichaam regelt het allemaal zelf.en om nou half naakt in de tuin te gaan zitten?? nou nee,heb kinderen die de hele dag met jan en alleman in en uit rennen,dat is ook geen optie voor mij,of ik moet ff gauw rennen nar buiten voor de jongste...ook niet charmant met een dikke toeter en blote borsten op straat hihi.
 
hoi, ik volg van de vereniging borstvoeding natuurlijk 3 avonden een cursus, wat overigens echt een aanrader is! schijnt in elke plaats te zijn, de cursus is erg interessant en kost je alleen 14 euro aan materiaal/folderkosten, deze folders kan je overigens ook gewoon bij hun bestellen: www.vbn.borstvoeding.nl maar goed, dara word het ruwen ook sterk afgeraden, kijk anders voor uitleg ook even op de site. gr fie
 
Hoi Ester,
Ja ik heb ook een cursus borstvoeding gevolgd. Echt een aanrader. Hier wordt het inderdaad afgeraden om je borsten op wat voor een manier voor te bereiden. Dit doet je lichaam zelf. Ik heb hier ook ervaring in, ik heb 9 maanden zonder kloof, ontsteking of wat dan ook heerlijk mijn zoontje borstvoeding gegeven.
Groetjes Abby
 
Terug
Bovenaan