borstvoeding

hallo ik ben geertje en 24 weken zwanger.
ik ga zelf borstvoeding geven en wilde vragen wie dat ook gaan doen.
en hoe bereid je je zelf er op voor?

groetjes geertje
 
Hallo Geertje,

Ik ben nu 16+2 en ik ben ook van plan borstvoeding te geven. Ik heb al heel wat boeken en tijdschriften gelezen maar ik heb geen zin om naar zo'n borstvoedings bijeenkomst te gaan. De vk is op de hoogt en ook de kraamzorg heb ik bij het invullen van de formulieren al op de hoogte gesteld. Als de baby is geboren zal ik zeker de hulp van de kraamzorg inschakelen voor het geven van de borst.

Veel succes en groetjes, Natalie
 
Hallo,

Ik ben nu 23,5 week zwanger en ik wil ook borstvoeding gaan geven. Ik lees voornamelijk veel op internet en in boeken erover. Maar er is zoveel info dat ik er ondertussen gek van word. De een zegt dit de ander dat. Ik zie door de bomen gewoon het bos niet meer.
Ik heb dan ook besloten het maar gewoon op me af te laten komen.

Groetjes
 
hoi
ik ben zelf naar een borstvoedingscursus geweest die gegeven werd door een lactatiekundige erg nutig en je hebt er zeker wat aan er wordt ook over evt problemen gepraat en wat je er aan kunt doen om te voorkomen,.
bij de eerste ging de borstvoeding helemaal niet goed en nu ben ik voorbereid als ik het geweten had was ik toen al gegaan.
Je kunt het vragen via je verloskundige die weet wel informatie daarover, of je kunt zelf via borstvoeding natuurlijk kijken waar er cursus gegeven wordt.
Echt een aanrader
 
Hoi,

Toen ik zwanger was van onze zoon ben ik samen met mijn man naar een borstvoedingscursus geweest die gegeven werd door de kraamzorginstelling. Ook heb ik het er met de huisarts een keer over gehad toen ik (voor de bevalling!) een infectie aan mijn borsten had. Hij gaf aan dat ik het gewoon moest/kon proberen, maar dat ik er ook geen probleem van moest maken als het om de een of andere reden niet lukte. Op de cursus kregen we aangeraden om eek wat "kunst"voeding in huis te halen. Mochten we tijdelijk moeten bijvoeden, of ging het allemaal niet goed dan konden we zo overstappen. In het ziekenhuis ben ik matig begeleid, ondanks een borstvoedingsprotocol. Ik had kloven toen ik na een dag thuis kwam. Maar de kraamverzorgster was geweldig!   Het was een heel jonge meid, maar ze wist er alles van. Ze had ook een eigen weegschaal en allelei atributen mee om goed te leren borstvoeden. (kolf, tepelbeschermers, enz) Toen het na 1 dag niet helemaal optimaal was hebben we 1 dag gekolfd na het voeden, en 3 keer een beetje nutrilon extra en de hele boel kwam in de loop van de avond goed op gang. Mede door haar zorgen ging het zo goed, en heb ik het 5 maanden volgehouden. Ik ga het deze keer ook weer proberen.   Het gaat vast weer lukken!

Groetjes, Kat

PS: 1 tip. Haal vast Purelan zalf in huis. Is van Medela, en verkrijgbaar bij apotheek of thuiszorgwinkel. Kost ong. 7-8 euro, maar werkt goed bij kloven!
 
Terug
Bovenaan