borstvoeding

Hallo,

ik weet al van voor ik zwanger  ben dat ik borstvoeding wil gaan geven, ik hoorde nu ineens dat het word afgeraden om borstvoeding af te kolven en dan via de fles tegeven.
dit ivm tepel speen verwarring. ik wil natuurlijk het beste voor onze kleine maar vind het ook wel jammer dat niemand anders dan de fles kan geven. Lijkt me in het begin ook behoorlijk zwaar. hoe denken jullie hierover en misschien heeft er wel iemand al ervaring van een eerdere baby

groetjes nancy

ps moet ik toch zo'n blik poedervoedimg in huis hebben voor het geval dat het niet goed lukt of kan ik dat dan altijd nog kopen??
 
Hoi Nancy

Mijn dochtertje is morgen 10 weken en ik geef ook bv en kolf elke dag een flesje af zodat papa 's avonds kan voeden. Dit doe ik al vanaf dat ze 3 weken oud is en ze heeft nooit tepel-speen verwarring gehad. Ik gebruik de flesjes van avent die spenen hebben bijna dezelfde vorm als je tepel.

Wij hadden voor de zekerheid zo'n klein pakje kant en klare Nutrilon opgehaald mocht de bv niet lukken. Ik vond het namelijk zonde om zo'n groot/duur pak te kopen als we die waarschijnlijk niet eens nodig hadden.

geniet nog van je zwangerschap

Groetjes Chislaine
 
Hoi,

Dat van die tepel/speen verwarring valt wel mee hoor! Maar neem eens een kijkje op de sites van de vereniging borstvoeding natuurlijk of La Leche Leage. Die zijn er speciaal voor advies over borstvoeding. En als het straks zover is, kun je ook contact opnemen met een lactatiekundige. Die geven advies, eventueel zelfs aan huis!

Groetjes, Kat
 
Hoi Nancy,

Ik werk met zuigelingen en zie eigenlijk nooit tepel/speenverwarring. Een kind met een normaal zuigpatroon kan prima onderscheid maken tussen tepel en speen. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat het voor de zuigontwikkeling van een kind zelfs beter is om eenmaal daags naast de borstvoeding een flesje aan te bieden en als het dan ook nog eens afgekolfde moedermelk is, is dat natuurlijk helemaal geweldig.
Mijn advies, volg je gevoel en kijk goed naar je kindje.

Heel veel succes!
 
Hoi Nancy,



Ik ben zelf moeder en geef borstvoeding. Ik kan je aanraden om juist
WEL een flesje met afgekolfde melk te geven. Alleen niet de eerste
twee-drie weken, dan is er nl. nog wel kans op tepel/speenverwarring.
Maar als je kindje de borst goed pakt is er geen reden om geen
afgekolfde melk in een flesje te geven!



Sterker nog, ik kan je aanraden er op tijd mee te beginnen. Soms zie je
namelijk dat kindertjes dan niet meer weten hoe ze uit een flesje
moeten drinken. Erg lastig als je weer aan het werk moet of een keertje
eventjes weg wilt zonder kindje. Dus het liefst vanaf dat je een
maandje oud zijn elke dag eventjes oefenen. Dit hoeft niet met een hele
voeding, 30cc is al voldoende!



Er is ook een heel gezellig borstvoedingsforum wat ik je zeker kan
aanraden en waar je dit soort vragen ook prima kan stellen! Het is wel
een verslavend forum hoor.... maar een aanraden om je in te lezen! Ik
heb er al heel veel van geleerd.

http://www.borstvoedingsforum.nl



Groetjes, Linda mv Hugo

http://bumpertje.web-log.nl

 
Voor een tepelspeen verwarring hoef je met een voldragen baby niet zo bang te zijn. Wel bij prematuur geboren kinderen is dit iets om voor op te letten aangezien hun drink techniek nog niet goed is.
Wel zal ik je inderdaad aanraden om wat voeding in huis te hebben. Stel dat het niet gelijk lukt met de borstvoeding of als er nog geen melk komt...dan kun je je kindje tenminste wat geven.
Ze zeggen dat een kindje de eerste 24 tot 48 uur nog kan teren op het bruine vet wat ze meegekregen hebben vanuit de baarmoeder, maar ik heb vaak genoeg gezien dat er wel baby's zijn die dan totaal door het lint gingen, ze hadden namelijk gewoon honger.
 
Terug
Bovenaan