borstvoeding?????????

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

mijn naam is patricia en ik ben 24 weken zwanger van mijn tweede kindje.
Bij mijn eeerste kindje heb ik geen borstvoeding gegeven omdat het niet lukte met aanleggen.
Nou wil ik bij mijn zoontje wel borstvoeding gaan geven (iniedergeval gaan proberen)
Nou is mijn vraag;kan ik wel borstvoeding geven mijn borsten zijn vrij groot(altijd al geweest)ik zit nu al op maat g.
En mijn tepels liggen erg naar beneden(sorry)wie kan mij hiermee helpen?????

groetjes patricia(24w 4d zwanger tweede kindje)

hi, volgens mij kan je op internet zoeken naar houdingen voor borstvoeding. er zijn meerdere manieren waarop je niet je kindje smoort. bij de borstvoedingsklubs (le leche leagu) een bij de kraamzorg kunnen ze je ook vast wel helpen met ideeen.
ik ben ook nogal ruim geschapen, en heb goede moed dat het best gaat lukken.

gjes Miep36

Hoi Patricia,

Ook met grote borsten is het geven van borstvoeding aan je kindje heel goed mogelijk. Er zijn vast wel wat handigheidjes toe te passen, zodat het voor jouw baby in het begin gemakkelijker is om de borst goed te pakken; het goed aanleggen van je kindje is inderdaad heel belangrijk. Naarmate je kindje wat ouder wordt, zal hij/zij daar steeds handiger in worden en raken jullie steeds beter op elkaar ingespeeld.

Uit je bericht maak ik op dat je je graag wilt oriënteren op het gebied van borstvoeding. De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in heel Nederland informatiebijeenkomsten over borstvoeding. Tijdens deze bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, o.a. het aanleggen van de baby en borstvoeding in de praktijk. Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Er is tijdens deze bijeenkomsten voldoende gelegenheid om  je eigen situatie voor te leggen en vragen te stellen. Leerzaam dus en gezellig bovendien, want je ontmoet zo ook andere zwangere vrouwen. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je kijken op www.vbn.borstvoeding.nl .

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi! Zelf heb ik ook vrij grote borsten (E in normale staat, F net na de zwangerschap!) en ik heb ook geprobeerd borstvoeding te geven bij mijn 1e. Ik wilde het erg graag en heb ook 2 informatiebijeenkomsten bijgewoond. Ik was dus volledig voorbereid. Helaas had mijn zoontje veel moeite om de borst goed te pakken; ik heb alle houdingen geprobeerd. Zelfs met de kraamhulp, die er ook helemaal voor ging, kregen we het amper voor elkaar. Laat staan alleen! Uiteindelijk heb ik 2x borstontsteking gekregen en heb ik 6 weken gekolft om af te bouwen. Per keer kostte me dat een half uur (6 voedingen per dag....) en dan nog voeden daarna. Op een gegeven moment was ik alleen maar bezig met kolfen, voeden...ik kon amper genieten van mijn baby!!! Toen ben ik gestopt. Wij willen nu zwanger worden van een 2e en zelf denk ik er over om meteen de fles te geven. Ik weet dat borstvoeding het beste is etc. etc., maar ik wil meer kunnen genieten van mijn kraamtijd en ik heb nu ook en peuter rondlopen van 3 jaar!
Succes met overwegen en natuurlijk is de borst het allerbeste, maar als het niet lukt is de fles een prima alternatief. De keuze is aan jou!
succes! Patricia

Terug
Bovenaan