borstvoeding

Hoi dames,

Beetje vreemde vraag misschien maar is het erg om af en toe een aantal glazen alcohol te drinken als je borstvoeding geeft?
En een aantal sigaretten per dag?
Ik weet dat je bijvb wel paracetamol mag omdat dit niet in de melk achterblijft.

Ik vind eigenlijk best dat ik af en toe iets lekkers heb verdiend na die 9 maanden supergezond leven. Begrijp me niet verkeerd, ik ga niet aangeschoten met een peuk boven het wiegje hangen maar dit is ook maar nieuw voor mij, ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.

Er zijn vast vrouwen die hierin ervaring hebben en me misschien kunnen helpen met een normaal antwoord ipv het normale onaardige gezeur.....

Groet,

Anne

Af en toe een glaasje drinken kan geen kwaad, maar wel met mate. Wat sigaretten aangaat: nicotine komt in de moedermelk terecht. Niet gezond dus. Maar wil je betere info hebben dan kun je deze vraag beter stellen op www.borstvoeding.nl
Daar is ook een forum.

hoi anne
ik heb 1jaar lang borstvoeding gegeven een glaasje rotwein gunde ik me echt af en toe, maar de sigaretten heb ik weg gelaten, want nicotine gaat in de borstvoeding.
groetjes

Ik heb ook gerookt voor ik zwanger werd toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gstopt.

Ik wil ook borst voeding geven en laat de sigartten zeker staan en hoop ook na de borst voeding. Ik ben er nu al bijn 9 maanden van af.

Alchol ik weet niet of ik dat nog wel lus. Maar ik zou denk ik als ik een glaasje zou willen drinken de borst voeding voor de avond en nacht afkolven, zodat je de volgende dag pas weer borst voeding hoeft te geven. Zekere voor het onzeker. Natuurlijk ga ik me eigen dan niet lam zuipen want dan zit het ook nog in je bloed de volgende ochtend.

Ik heb zoiets als ik straks maar een keer weer roomkaas kan eten of file american daar heb ik echt wel weer eens zin in.

veder heb ik geen ervaringen hie rmee het is voor mij ook mijn eerste kindje.

succes er mee.

Volgens mij moet je niet al te paranoia zijn, ook niet tijdens je zwangerschap.
Ik ben zelf ook gestopt met roken toen ik zwanger werd en zou het echt zonde vinden om nu, na bijna 7 maanden gestopt te zijn, weer zou beginnen met roken. Dat is eigenlijk voor mij een heel grote reden om niet te beginnen na de geboorte van mijn kind. Trouwens, vind je ook niet dat mensen zo uit hun mond stinken die roken? Dat ruikt je kind ook, dat wil je hem/haar toch niet aan doen?
Voor wat betreft de alcohol: nu, aan het einde van mijn zwangerschap (ben 40 weken en 5 dagen) heb ik geen trek meer in alcohol maar ik denk dat ik tot de 7e maand ongeveer 5 glazen in de week heb gedronken. Ik heb er heel veel over gelezen, er zijn allemaal onderzoeken gedaan naar alcohol en zwangerschap en er is nooit aangetoond dat 1 glas per dag schade aan kan richten!
Een vriendin van mij gaf borstvoeding en die nam elke dag zeker 1 of 2 glazen alcohol. Dat kind is supergezond er erg leuk. Haar vader is kinderarts en die vertelde dat er een heel klein gedeelte van de alcohol bij het kind terecht komt.....

Je hebt je 9 maanden "gedragen", na die tijd mag je heus wel weer eens aan jezelf denken hoor!

als je een glaasje drinkt vlak nadat je borstvoeding hebt gegeven, is de meeste alcohol weg als je aan de volgende voeding toe bent. die sigaretten zou ik niet aanraken, ik ben na 16 jaar eindelijk gestopt, en laten we eerlijk zijn, het is toch gewoon ontzettend vies, het stinkt en je hebt het niet nodig om gelukkig gezellig of wat dan ook te zijn. maar misschien komt die mening wel door mijn zwangerschapshormonen.

Bij mijn eerste meisje ben ik direct gestopt met roken toen ik hoorde dat ik in verwachting was. Toen ze eenmaal geboren was heb ik toen ze denk ik een week of 6 was een peuk gerookt ( echt maar 1, stress neemt toe...) De volgende dag heeft ze vreselijk gespugt, echt heel vies beetje groenig. Daar ben ik toen zo van geschrokken dat ik nooit meer heb gerookt!! Wilde per se de borstvoeding doorzetten, is tot 8 mnd gelukt, toen was t op!

Alcohol weet ik niet, heb nooit gedronken. Waarom kolf je niet af, zeg maar van de avond dat je je hebt laten gaan 2 keer ofzo en dan vervang je die voedingen door ochtendmelk ofzo?! Suggestie, heb er ook geen verstand van...

Terug
Bovenaan