borstvoeding???????????

hallo allemaal.

effe een vraag ik ben 24 weken en ben van plan om borstvoeding te gaan geven.
Ik heb vrij grote borsten maat g (altijd al gehad)
En mijn tepels staan erg naar beneden(?sorry)
wie kan mij helpen?????????

groetjes patricia(24 weken 4d zwanger tweede kindje(

ps; bij mijn eerste heb ik geen bv gegeven.

Hoi Patricia,

Ook met grote borsten is het geven van borstvoeding aan je kindje heel goed mogelijk. Er zijn vast wel wat handigheidjes toe te passen, zodat het voor jouw baby in het begin gemakkelijker is om de borst goed te pakken; het goed aanleggen van je kindje is inderdaad heel belangrijk. Naarmate je kindje wat ouder wordt, zal hij/zij daar steeds handiger in worden en raken jullie steeds beter op elkaar ingespeeld.

Uit je bericht maak ik op dat je je graag wilt oriënteren op het gebied van borstvoeding. De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in heel Nederland informatiebijeenkomsten over borstvoeding. Tijdens deze bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, o.a. het aanleggen van de baby en borstvoeding in de praktijk. Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Er is tijdens deze bijeenkomsten voldoende gelegenheid om  je eigen situatie voor te leggen en vragen te stellen. Leerzaam dus en gezellig bovendien, want je ontmoet zo ook andere zwangere vrouwen. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je kijken op www.vbn.borstvoeding.nl .

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Tijdens je kraamperiode wordt er doorde kraamverzorgster flink wat tijd besteed aan het geven van borstvoeding. Ik ben er van overtuigd dat zij je een heel eind op weg helpt! En mocht het niet makkelijk gaan er zjn inderdaad altijd nog deskundigen o dat gebied.
Maak je er nu nog maar niet al te druk over, nog even lekker genieten vn je zwangerschap!

groetjes,
Wietske

Hoi Patje als je de tijd en puf hebt zou ik zeker een borstvoedingscursus aanraden. Dat is mij zeer goed bevallen. Het geeft je ook de mogelijkheid om vooraf een aantal vragen te stellen en ze kunnen vaak hele praktische en persoonlijke  tips geven.

Ik hoor hele wisselende verhalen over borstvoeding en kraamzorg. Ik denk zelf dat je je dus beter iets kan voorbereiden, want in de hectiek na de bevalling, als het niet lukt of goed gaat, dan is het al te makkelijk om het op te geven.

Zoek minstens een telefoonnummer van een lactatiekundige op zodat je het bij de hand hebt. Mij werd verteld dat borstvoeding absoluut niet pijn hoort te doen, als het dat wel doet, meteen bellen, want met de juiste tip ben je vaak snel geholpen.

Heel veel succes
Elsbeth

Ik heb een H-cup en heb bij mijn twee kiddies gewoon borstvoeding gegeven. Bij de eerste kon ik wegens complicaties pas na 5 dagen beginnen. Met heel veel doorzettingskracht heb ikhet gered (in het ziekenhuis vonden ze dat ik maar op flessevoeding over moest gaan), ze hefet uiteindelijk een half jaar bortsvoeding gehad. (En dat zonder begeleiding of cursus).

Ook de tweede ging het prima mee.

Ik weet niet of een ingetrokken tepel invloed zal hebben, maar je kan best wel al advies vragen, want het is echt de moeite waard.

Succes

Miep

Je kraamverzorgster helpt je daarbij idd, alleen soms heb je weleens een jonge griet die helemaal niet gemotiveerd is en dan heb je geen geluk, dat had ik de eerste 4 dagen, daarna kreeg ik wel een goeie en die heeft me er toch weer toegezet.

Voor het geval je kraamverpleegster je niet goed kan helpen, zoek alvast het nummer van een lactatiedeskundige bij jou in de buurt. Die vertellen je precies hoe jou tepel staat en hoe je je kindje moet aanleggen.

Terug
Bovenaan