borstvoeding

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over afkolven, mijn kindje is nu 10 weken oud en ik moet weer gaan werken, ik geef borstvoeding en wil dit ook graag blijven doen, dit is mijn 2-e kindje en uit de praktijk weet ik dat afkolven op mijn werk gewoon niet prettig is, dus mijn vraag is, als ik 2 borstvoedingen vervang door 2 flesvoedingen, gaat dan de borstvoeding niet weg? dus dat betekend dat ik smorgens, 6 uur en 10 uur wel borstvoeding geef! wie heeft daar ervaring mee?
 
Hallo anoniem, ik weet niet hoeveel dagen je per week gaat werken, maar toen ik zelf 3 dagen per week werkte ging ik ook niet altijd kolven en sloeg ik dus ook wel eens een voeding over. Mijn voeding liep daar niet merkbaar van terug, want als ik thuis kwam dan voedde ik mijn kind weer meteen zelf en op de dagen dat ik helemaal thuis was gaf ik ook alleen borstvoeding, maar het kan natuurlijk best zijn dat bij een ander de voeding wel wat terug loopt. Ik zou er gewoon voor zorgen dat je wel een kolf meeneemt naar je werk en doet de gelegenheid zich voor, dan kolf je gewoon en anders niet. Ik merkte namelijk wel dat ik na 5/6 uur gespannen borsten kreeg, dus je moet er dan echt voor zorgen dat zodra je thuis bent je je kind zelf kunt voeden. Dat is beter dan kolven.
 
Hallo anoniem,

Op zich blijft de bv natuurlijk wel een beetje een kwestie van vraag en aanbod, dus je loopt de kans dat de bv terugloopt als je regelmatig niet kolft voor een bepaalde tijd. Op zich kan je het gewoon proberen en als de bv terugloopt, kan je er altijd voor kiezen om toch te kolven.

Wat ik zelf deed (ik werk 3 avonden in de week en dan ben ik zo'n 5 uur weg van huis) is dat ik niet kolfde op mijn werk, maar zodra ik thuis was, Anique aan de ene kant liet drinken en de andere borst kolfde. Omdat ik op mijn werk niet gekolfd had, zat er voldoende in om aan één borst genoeg te hebben (en anders kreeg ze ook nog wel genoeg uit de andere 'leeg'gekolfde borst) en zo had ik meteen een nieuwe fles voor de volgende werkavond. Zo heb ik het bij Justin ook altijd gedaan en zo heb ik de kids geen kunstvoeding hoeven geven en ook niet hoeven kolven op de avonden dat ik werk. Misschien kan je zo je productie een handje helpen op peil te blijven, zonder te kolven op je werk.

Groetjes van Henrike, mv Justin (2,5 jr) en Anique (9mnd)

p.s. Ik werk ook regelmatig een hele dag op zaterdag (ben dan 8 uur weg van huis) en dan kolfde ik wel altijd een keer. Afgelopen zaterdag voor het eerst gewerkt zonder te kolven. Wilde het proberen, omdat mijn kolfrecht voorbij is (Anique is 9 mnd geworden) en ik was ook nog mijn kolf vergeten, dus ik moest wel. Lekker handig, maar het ging prima, maar dat is dan wel na 9 mnd.
 
Terug
Bovenaan