borstvoeding

hallo betse mensen

Ik was al eerder op deze site met deze vraag alleen is me dochtertje 14 weken en niet 4 zoals eerder beschreven
Ik heb een dochtertje van 14 weken alles gaat prima maar zinds 2 weken werk ik weer en dat afkolven op me werk vind ik toch wel erg vervelend en heb er ook niet echt tijd voor en kan er voor me zelf ook niet de tijd voor nemen. Heb nu ook het gevoel of ik gewoon bijna geen borst voeding meer heb gister had ik maar 60 cc over de heledag afgekolfd niet echt veel dus, maar ik wil eigenlijk wel erg graag langer doorgaan met borst voeding omdat het lekker goedkoop is. ik kolf ongeveer om de 4 uur af omdat normaal me meisje dan ook komt en in het begin was het meer als 150 cc en nu dus maar veel minder dan dat zij drinkt. moet ik anders vaker afkolfen om het weer beter op gang te laten komen of ben ik nu zeg maar gewoon leeg. wie heeft dit ook gehad
 
Wellicht krijg je geen toeschietreflex waardoor je zo weinig kolft. Ontspannen is daar een belangrijke voorwaarde voor. Lukt het niet uit je zelf dan kan je altijd naar de huisarts gaan voor de syntocinon neusspray. Ik heb dit ook altijd achter de hand. Als het kolfen moeilijk gaat en ik gebruik deze spray, dan gaat het echt stukken beter.
Als ik jouw was zou ik ook eens een kijkje nemen op het forum van borstvoeding .nl:
www.borstvoeding.nl/forum
Hier worden alle vragen over bv gesteld en beantwoord. Enne je melk is echt niet in ene op hoor!
Succes,
Groetjes,
Sora
 
Hoi Shireen,

Wat je ook kan doen om meer te kolven is:

- vaker kolven (bijv. 3 keer kort ipv 2x lang)
- meerdere malen van borst wisselen (zodra er niet veel meer uitkomt)
- je borst diep meemasseren tijdens het kolven
- toeschietreflex opwekken door met je handpalmen rondjes te draaien over je tepels (anders kan de neusspray uitkomst bieden)
- als je er tijd voor hebt, 's morgens maar één borst geven en de andere afkolven: meestal heb je dan veel melk
- hetzelfde kan je doen op je vrije dagen
- op je vrije dagen vaker voeden om je productie te stimuleren (bijv. om de 2 uur)

Succes!
Pauline
 
Terug
Bovenaan