borstvoeding

Hallo alle moeders,
Ik ben ook een trotse moeder van een zoon van 6 maanden.Hij is een lief ,vrolijk en happy kindje.Hij krijgt borstvoeding en natuurlijk wat hapjes en sinds een paar dagen kleine stukjes brood wat hij heerlijk vind.Ik heb ook wel eens hier gezeten met vragen over de nachtvoeding en zo en natuurlijk heb ik ook veel steun en tips van jullie mogen ontvangen maar nu zit ik ook met wat vragen.Nou over cb gesproken heb ik een fantastiche cb in de beurt waar ik met al mijn vragen en twijfels welkom ben en ze komen zelfs even langs als het nodig is en besteden echt tijd aan je waar ik enorm blij mee ben zodoende was een paar dagen geleden iemand van cb bij me langs om over de voedingen met mij te praten en heeft ze dan ook een dagschema gemaakt over hoe en wat en etc.mijn baby weegt 8300 en is die 68 cm en ik voed hem iets van 8 keer per 24 uur.En dat mag eignlijk niet van cb hij moet gewoon 4 keer per dag drinken en klaar maar hoe kan ik voor zorgen dat hij net als fles kinderen 4 keer 200cc drinkt.Hij hangt ook niet de hele tij aan me over dag komt hij eens in de 4 uur en s ´nachts ook een paar keer van mij mocht hij van begin af aan s ´nachts ook komen de ene keer homt hij 1 keer en de andere keer 2 of zelfs meer.Ik heb gemerkt als hij rond 6 uur in de avond goed eet wat pap of kleine warme maaltijd komt hij s ´nachts ook minder ik wil graag weten hoe jullie het doen en wat is jullie ervarig hiermee?En hoeveel mag hij eigenlijk per dag drinken?Ik hoor het graag van jullir alle tips zijn welkom
hoop op reacties
groetjes sus(een beetje onzekere moeder)
 
Hoi Suzanne,

Hé, wat goed dat je al 6 maanden borstvoeding geeft! Volgens mij doe je het hardstikke goed hoor. 8 voedingen is voor een borstkind helemaal normaal. Ik weet niet precies hoe vaak mijn dochter (nu 11 maanden) toen dronk, want ik tel nooit :), maar het zal ook zoiets geweest zijn. 4 voedingen is een advies voor flesvoeding. In je borsten kun je helaas niet meer cc'tjes stoppen ;-) En dat hoeft ook niet, zolang het voor jou en voor je zoon geen probleem is.

Het afbouwen gaat eigenlijk vanzelf naarmate hij meer gaat eten. Als hij beter slaapt met een goede warme maaltijd, dan kun je dat proberen, bijv. door die maaltijd vóór de borstvoeding te geven. Dan voor het slapen gaan nog de borst en dan moet hij wel lekker onder zeil gaan. :)

Met die schema's van het cb heb ik eigenlijk nooit wat gekund. Ik weet niet waar ze het allemaal zou moeten laten :) Mijn dochter eet nu nog maar mondjesmaat. Een hele boterham of een bord pap heeft ze in haar leven nog nooit weggekregen ;-)

Lekker zo doorgaan, zou ik zeggen!

Groetjes,
Pauline
 
Borstvoeding gewoon lekker blijven geven zoals jij doet hoor! Op verzoek dus. Vraag en aanbod worden dan heel mooi op elkaar afgestemd. De adviezen die het cb aan je geeft zijn echt voor flesvoedingskinderen.
Groetjes,
sora
 
Mijn dochtertje van ruim 6 1/2 maand krijgt ook nog steeds borstvoeding, maar bij mij lukt het wel om 4 voedingen per dag te geven! Ze krijgt momenteel 4 x borstvoeding en 1 fruithapje tussendoor. Ik ben begonnen met voeden op verzoek, maar heb gewoon langzaam wat meer naar een schema toegewerkt, wat toch handiger is, aangezien je dan je tijd wat beter kan indelen. Het was even zoeken naar een gulden middenweg tussen voeden op verzoek en een schema, maar toe dat gelukt was, kon ik de tijd tussen de voedingen ook steeds wat langer laten worden en een voeding laten vervallen. Gelukkig sliep ze 's nachts na 2 maanden gewoon door en dat doet ze nu ook nog steeds.
Bij mijn zoontje (nu 22 maanden)heb ik het ook op deze manier gedaan, en ook dat ging toen prima! 4 voedingen kan dus wel. Misschien moet je eerst gaan proberen om de nachtvoedingen te laten vervallen? Als hij 's nachts wakker wordt, niet meteen opstaan om hem te voeden, maar even afwachten of hij weer in slaap valt, of hem even op een andere manier troosten tot hij weer slaapt. Het hoeft tenslotte niet altijd honger te zijn waardoor hij 's nacht wakker wordt. Succes!
 
Hartelijk bedankt voor jullie reachties .sorry dat ik niet eerder wat van mezelf liet horen de kleine is behoorlijk verkouden waardoor ik niet aan toe kwam echt heel zielig hij kan nauwelijks wat drinken maar goed .ik ben heel erg blij met jullie tips en kan ook een beetje trots zijn op mezelf groetjes sus
 
Terug
Bovenaan