borstvoeding

Hoi Allemaal
Ik heb een zoontje van 2 maanden en geef borstvoeding. Volgens mijn verloskundige kan je niet ongesteld worden zolang je borstvoeding geeft. Nu is dit bij mij toch alweer heel snel op gang gekomen en ben ik afgelopen week alweer voor het eerst ongesteld geworden. Ik las nu allerlei dingen over het feit dat je melk minder word, dus maak ik me zorgen of mijn zoontje wel genoeg binnen krijgt. Ik heb het idee dat hij nu veel meer voedingen wilt en die zijn dan ook erg kort.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Ik ben bang dat je verloskundige niet helemaal goed geïnformeerd is ;-) Ik geef 11 maanden borstvoeding en ben nu alweer 2x ongesteld geweest. Bij de eerste werd ik na 5,5 maand weer ongesteld. Het kan heel erg verschillen per persoon: sommige vrouwen worden alweer na een paar weken ongesteld ook al geven ze volledig borstvoeding.

Het kan zijn dat door de hormonen je voeding tijdelijk wat terugloopt, maar door vaker te voeden heb je dat zo weer op peil. Blijkbaar geeft je zoontje dat zelf ook aan. Gewoon op verzoek blijven voeden dus!

Groetjes,
Pauline
 
Hoi Patricia,
nu is het mn tweede keer dat ik ongesteld ben mn zoontje is 11 weken oud.miss loopt je melk produktie terug maar dat is niet zeker bij sommige vrouwen wel bij andere niet,en het kan allemaal door de hormonen als Pauline zei.Dus geen zorgen alles komt goed.
groetjes.
 
ik was ook naar 2mmand weer ongesteld(EN NIET EEN BEETJE!) MAAR MIJN BORSTVOEDING LIEP GEWOON GOED, IK WAS ALTIJD WEL EEN BEETJE ONZEKER OVER HET FEIT DAT MIJN DOCHTER VEEL HORMONEN VAN MIJ MEEKREEG ZE HAD OPGEZETTE BORSTJES ENZO....MAARJA NU 5 MAANDEN VERDER GROEIT ZE NOG STEEDS GOED, EN IK BEN ZELFS OM DE 3 WEKEN ONGIE DUS.....
 
Terug
Bovenaan