Borstvoeding

Hallo, ik heb even een vraagje. Mijn dochter is nu 14 weken en vanaf het begin geef ik borstvoeding. Ze is ook gewend om uit een fles te drinken. Speen wil ze absoluut niet. 's avonds wil ze alleen maar in slaap vallen aan de borst. Als dit niet kan huilt ze zichzelf overstuur en stopt soms met ademhalen. Wie herkent dit en heeft tips om het af te leren.
Groetjes Yolanda
 
Kun je uitleggen waarom je het precies een probleem vindt? Mijn dochter is nu één en valt nog steeds het liefst aan de borst in slaap. Ik vind het altijd wel een gezellig momentje samen (ik heb ook nog een peuter rondlopen) en het is bovendien een handige manier om haar in slaap te krijgen als we ergens anders zijn. Voor mij is het dus geen probleem. Overigens valt ze meestal niet aan de borst in slaap, maar leg ik haar meestal wakker in haar bedje.

Als ik er niet ben, krijgt haar vader haar (zonder borst uiteraard ;-)) ook zonder problemen naar bed.

Ik weet dat veel mensen vinden dat je een baby moet leren zelf in slaap te vallen. Mijn ervaring met twee kinderen is dat ze dat ze het echt wel leren, ook als je er zelf niet bijzonder je best voor doet. Als ze wat groter zijn, hebben ze weer een ander ritueel (tandenpoetsen, boekje lezen enz.) en kun je ze ook niet plompverloren in bed leggen, toch? ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Hmm, ik ben het Pauline eens, waarom is dat een probleem, werk je nachtdiensten of zo? Geniet toch van het moment, ze zijn zo snel groot!
Ik geef geen borstvoeding meer en heb dus een ander slaapritueel aangewend en dat gaat eigenlijk altijd goed.
In bedje leggen, zachtjes nog een beetje vertellen, dikke kus en welterusten zeggen, daar schijnen ze heel tevreden mee te zijn. Dit hebben wij eigenlijk altijd zo gedaan, vanaf de geboorte.
 
Terug
Bovenaan