borstvoeding

Hallo,
Over twee weken ga ik weer aan het werk
2 ochtenden en 1 hele dag waarvan ik tussen de middag mijn dochter gewoon de borst kan geven.
Hoe kan ik nu het beste kolven, of evt een voeding vervangen door flesvoeding.
Hoe doen de andere werkende moeders dit?
Gaarne tips.
Groetjes Marie
 
Hoi Marie,

Ik weet niet hoe oud je meisje is, maar misschien kun je ook wel zonder kolven. Zelf kolf ik meestal niet op dagen waarop ik mijn dochter tussen de middag kan voeden (mijn man komt dan langs) en dat gaat prima. Het hangt er wel van af hoe oud je baby is: hoe ouder, hoe makkelijker het gaat.

Als je gaat kolven, kun je dat het beste doen rond het tijdstip waarop je dochtertje normaal drinkt. Kijk het een beetje aan, zou ik zeggen. Het kan zijn dat je dochtertje weinig tot niets drinkt als jij er niet bent en het gewoon 'ophoudt' tot je weer thuis bent (dat deed die van mij :)). Als dat zo is, hoef je misschien helemaal niet te kolven.

Groetjes,
Pauline
 
Mijn dochtertje wa 4 maanden toen ik ging werken en ik kolf 2x op mijn werk altijd rond 11 en 15 uur en dan kolf ik bij elkaar ongeveer 250cc de rest kolf ik dan thuis bij.
Ze is nu 6 maanden en ik kolf nog steeds 2x per dag.

groetjes joyce mama van Mara
 
hallo, ik heb zelf een baan waar kolfen echt niet prettig is, ik heb 6 maanden lang die ene borst-voeding vervangen door een fles, ook als ik vrij was, je borsten wennen er dan ook aan, en je baby went ook al een beetje aan de fles, borstvoeding is het allerbeste dat weten we allemaal, maar het moet ook haalbaar zijn en 1 fles geven en de rest borst is geen problemen, dus gewoon chekken als het haalbaar is op je werk groetjes noor
 
Hoi,
Ik werk 3 hele dagen en ik kolf op die dagen 2 keer ( rond 11 uur en 15 uur). Toon is nu bijn 3 1/2 maand. Ben dus nog maar pas begonnen en het gaat eigenlijk prima. Wat ik tekort kolf op mijn werk kolf ik op mijn vrije dagen bij (dan wel weinig opbrengst omdat ik tussen voedingen in moet kolven). Het kolven op mijn werk doe ik in een lege kamer die op slot kan. De melk bewaar ik in een koelkast bij het koffiezetapparaat en daar is ook stromend water. Ik heb wel gemerkt afgelopen week dat de opbrengst als de kamer warm is (door het warme weer) veel hoger is. Ik hoop het nog een hele tijd vol te houden want Toon is er gek op!
Groetjes,
Masja
PS Overigens werken er voornamelijk mannen op het kantoor waar ik werk maar die vinden het geen probleem!
 
Terug
Bovenaan