Borstvoeding

Hi,

Ik heb een paar vraagjes over borstvoeding. Ten eerste, moet je 's nachts een bh blijven dragen, dat adviseerden ze in het ziekenhuis, maar moet je dat blijven doen?

En ik heb na een pijnlijke rode plek op mijn borst een harde plek overgehouden. Het doet geen pijn meer, maar het jeukt en rond die plek is mijn huid ook aan het vervellen. Alleen die harde plek is zo raar, heeft iemand een idee van wat het is?

Vanaf wanneer kan je omgeveer verwachten dat je kind een nacht doorslaapt, ik weet dat elk kind anders is, maar gewoon een indicatie zou fijn zijn.

Groetjes,
Lia
 
hallo Lia,
Mijn dochter sliep met 10 weken door en nu is ze 14 weken en krijgt ze de laatste voeding om 2200 uur en wordt ze tussen 700 en 800 weer wakker.Ze krijgt de eerste en laatste voeding van mij en de rest flesjes.
Ik vind het dragen van een voeding bh in de nacht wel prettig omdat ik nog wel een lek en dan draag ik compressen.
Succes gr Evelien
 
Hoi Lia,

Mijn zoontje van 11 maanden sliep door vanaf 6 maanden. Hij kreeg toen nog wel een "fles" om 23.00 uur. En doorslapen is dan van 20.00 uur tot 23.00 uur. Wakker maken voor de fles, en daarna weer slapen van 23.30 tot 06.00-07.00 uur. Toen hij 10 maanden was is die fles eraf gegaan.
En ik gaf BV tot hij 8 maanden was en droeg altijd een bh met compressen in bed. Anders werd het bed en dekbed te nat en dat vond ik vreselijk. Ik bleef droge tshirts aan doen.
groetjes
Esther
 
Hoi Lia,

Mijn dochter (nu 5 maanden) sliep met 5 weken door. Zo zie je maar, ieder kind is anders.
Ik draag nu nog steeds een bh 's nachts, want anders wordt ook mijn bed nat. Bij mijn andere dochter hoefde ik met een maand of 7 geen bh meer te dragen, doordat ik 's nachts niet meer zulke volle borsten had. Dat is een kwestie van uitproberen denk ik.
Wat betreft die harde plek, ik weet het niet, maar misschien iets om even aan je huisarts te vragen.
Groetjes Esther
 
De harde plek moet je in de gaten houden en ff als het zo blijft langs de huisarts gaan. Ivm ontstekingen.
Wat je kan proberen is om het onder de douche met warm water lekker wat te masseren en kijken of het dan wat soepeler word.

Doorslapen is inderdaad heel verschillend mijn dochtertje sliep met 3 weken door maar nu met 7,5 maanden (na een oor en keelontsteking) komt ze weer 1x s nachts.
En je moet ook voor ogen houden dat s nachts drinken heel goed is voor je productie.

Slapen met een bh kan prettig zijn als je last hebt van stuwing of lekkage. Zelf heb ik hem niet meer gedragen na een maand ofzo en had ook geen last meer van lekkages.

Hoop dat je er wat aan hebt groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Hoi Lia,

Ik heb ook wel eens rode plekken op mij borst. Waarschijnlijk zitten je borsten dan vol met melk en is de druk op zo'n plek erg groot. Je huid gaat daar inderdaad van jeuken. Zoals Joyce al zegt, goed in de gaten houden. Kan eventueel tot ontsteking leiden, maar als je het zachtjes masseert tijdens het voeden of kolven, dan gaat het meestal weg. Wel voorzichtig doen, want het doet echt pijn als je het hardhandig gaat wegmasseren (weet ik uit ervaring).

Ik draag wel een bh 's nachts. Vooral ook tegen het lekken. En, ik heb nogal zware borsten en dan is het fijn ter ondersteuning.

Succes ermee.

groetjes Mara
 
hallo
die harde plek in je borst kan ook een schijf zijn.
leg je kind eens anders aan bv liggend op bed of onder je arm door zodat je borst ook op andere plekken goed leeg gedronken word. ik heb er zelf ook last van gehad en het plek voelde ook warm aan. bij mij holp dit en was die harde plek weg. je kan het ook wel voelen als je het beet pakt of het een schijf is.
succes
 
Terug
Bovenaan