borstvoeding

Mijn dochtertje van 4 maanden (6600g en 62cm) krijgt volledige bv. Ik zit nu meestal op 5 voedingen per eetmaal. Sinds ze doorslaapt (al over een mnd) krijgt ze de laatste voeding om 8-9 uur. Ze komt nog heel soms om 4-5 uur, anders slaapt ze tot 7-8 uur. Gisteren op de CB hebben ze me verteld, dat babies tot 5 mnd moeten alsnog een voeding om 11 uur snachts krijgen. Ik wist het niet, is dat echt zo? Hoe doen jullie het?
Groetjes,
Asia mv Emilia (13-02-2004)
 
Laat je niet gek maken hoor! Vaak geeft het cb adviezen die voor flessenbaby's zijn bedoeld. Bij borstvoeding hoef je je niet aan een bepaald schema te houden maar kan de baby zelf prima aangeven hoe vaak hij/zij wil drinken. Als ze meer voeding nodig heeft, wordt ze dus gewoon 's nachts wakker. Bij heel kleine baby'tjes moet je oppassen dat de bloedsuikerspiegel niet te veel daalt, maar dat speelt bij jouw dochtertje helemaal niet meer.

Ik zou zeggen: geniet lekker van de lange nachten en ga gewoon zo door!

Groetjes,
Pauline

 
Helemaal mee eens! Je kind geeft vanzelf aan dat het honger heeft door te gaan huilen/zeuren. Dus als ze dat na 9 uur savonds niet meer doet, dan heeft ze dus haar buikje vol. Lekker, toch!

groetjes Wilma
 
onze kleine van 12 wkn heeft tussen 20.00 en 21.00 zijn laatste voeding en komt dan tussen 03.30 en 04.30 weer...hij krijgt helemaal zoals Wilma en Pauline ook al aangeven wanneer hij honger heeft..

geniet ervan dat je door kunt slapen, wij kunnen dat nog niet...maar ach, dat komt vanzelf wel...

gr.
saskia
 
Hoi,

Ik weet niet zeker of ik m'n huiswerk goed heb gedaan, maar volgens mij las ik pas hier op het forum dat er niet meer als zes uur tussen mag zitten. Wist ik ook niet, iets met de bloedsuikerspiegel. Misschien een idee om eens wat berichtjes terug te lezen.

groetjes Esther
 
Hoi Esther,
Als ik me niet vergis die regel van zes uurtjes geldt voor pasgeborene babies. Mijn vraag ging over een baby van 4 maanden, maar ik ga nog andere berichten kijken.
Asia
 
Hoi,

Niets van aantrekken. Als je voedt op verzoek (kan ook met de fles), komy het kind wanneer het honger heeft.Ik was vandaag bij het consultatiebureau met mijn zoon van 9 weken. Hij slaapt sinds een week echt door. Daarvoor 2 dagen wel en dan weer 2 dagen niet. Ik geef de laatste voeding om 21.30 of 22.00 uur en dan slaapt hij meestal 8 soms 9 of 7 uur door. De verpleegkundige vond het prima.

En dat over het bloedsuikerspiegel en 6 uur, geldt inderdaad voor psgeboren baby's tot ± 6 weken.

Groet Mirella
 
Hoi Asia,

Dat zag ik later ook, zat een beetje te dromen denk ik. Bij mij zeiden ze dat ik de laatste voeding pas mocht laten vallen als ze goed groente en fruit eet.
Maar ik denk dat je inderdaad het beste naar je eigen gevoel kunt luisteren. (en naar het hongergevoel van je baby natuurlijk)

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan