Borstvoeding

Hallo dames
Ja hier ben ik dan weer eens en heb even jullie advies en ervaring nodig...
Het gaat om het volgende Mila is nu 2 weken oud, de eerste week ging het borstvoeding geven heel goed ze kwam om de +/- 2,5 uur en dronk dan ongeveer een half uur. Sinds afgelopen dinsdag lijkt ze om de anderhalf uur te willen ze drinkt dan ook goed, maar mijn borsten gaan pijn doen van het vele aanleggen. Kloofjes heb ik niet maar is erg gevoelig. Ik heb daarom vandaag besloten maar flesvoeding bij te geven want ik heb het idee dat er misschien gewoon te weinig voedzame dingen in mijn borstvoeding zitten en dat ze daarom veel komt. Wat zijn jullie ervaringen met de combi van fles en borstvoeding, ik wil het liefst n.l nog wel borstvoeding blijven geven naast de fles. Tenzij er echt niet veel inzit dan zou ik toch helemaal over moeten.

Ik hoop dat jullie goede tips hebben.

Alvast bedankt en groetjes Sandra
 
Hallo.

Als je graag borstvoedin wil blijven geven, zou ik het blijven proberen.
Het is vaak zo, dat hoe groter de baby word hoe meer voeding ze nodig hebben. Het kan zijn dat ze daar al aan toe is. Dus zal ze meer vragen, zodat door het vele vragen je borsten meer melk gaan maken. Je geeft nu twee weken de borst, en een klein stukje daarvan gaat slecht, de aan houder wint!
Voor je pijnlijke tepels helpt calendulanzalf heel goed, dat verzacht en heelt.
Tips voor het voeden:
Ga op een rustige plek zitten, niet te fel verlicht, wees ontspannen.
Let op wat je eet. Eet goed en verstandig. Kwark is erg goed voor je melk. Evenals knoflook, volle melkproducten, veel drinken.
Neem je rust. Ga lekker slpen als je kleine meid ook slaapt. Borst geven vraagt meer dan je denkt.
Ik heb zelf anderhalf jaar de borst gegeven, en ook momenten gehad dat ik dacht:NEEEEE, stoppen. Maar het is zo intiem en gezond.
Maar meid, als je het echt niet meer wil, stop dan, want als jij gefrustreerd bent, gaat dat over op je kindje, en dan wil het helemaal niet meer.

Liefs, marijke
 
Ha die Marijke

Dank je wel voor je tips en adviezen, ik wist me echt geen raad meer morgen komt er iemand van het CB langs en zal ik hetzelfde vreagen. Het liefst wil ik inderdaad BV blijven geven maar inderdaad als het een frustratie wordt moet ik er gewoon mee stoppen. Ik kijk het dus nog even aan en zie wel wat ervan komt. Calendulan gebruikte ik inderdaad al maar nog maals bedankt voor je tips..

Groetjes Sandra
 
Zou het niet kunnen zijn dat je vervroegde regeldagen hebt, dit heeft er dan niks mee te maken dat er niet genoeg voedingsstoffen in je bv zitten (dit is ook eigenlijk onmogelijk) maar dat ze gewoon meer nodig hebben dan dat er voorheen aangemaakt werd. In dat geval gewoon aanleggen wanneer je dochtertje erom vraagt en als het echt te pijnlijk wordt misschien kolven. Ikzelf gebruikte bepanthen voor pijnlijke tepels. Mischa had bij mij zo een zuigkracht dat mijn tepels helemaal open lagen en ik heb heel hard geroepen dat ik ging stoppen met borstvoeding. Nu geef ik al 7 1/2 maand borstvoeding en ik ben het echt heerlijk gaan vinden dus als je zelf nog genoeg gemotiveerd bent zou ik zeker proberen om door te zetten. Misschien anders met het cb erover praten of kijk ook eens op het bv-forum
http://www.network54.com/Forum/89719 .
En als je idd gefrustreerd raakt zoeken naar een andere oplossing, want daar heeft niemand iets aan.
Heel veel succes!

groetjes Rebecca
 
Hoi Sandra,

Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen. Maar wilde je er nog 1 geven. Let goed op met aanleggen dat dat goed gaat. Dus mondje goed open, grote hap (tepelhof ook) het lipje gekruld naar buiten. En dat ze tijdens het voeden niet afzakt. Want voeden mag geen pijn doen.

En als je het wilt blijven proberen is het ff doorzetten.
En regel dagen is vaak met 2, 6 en 12 weken en dan komen ze meestal een paar dagen vaak, eerder en ook s nachts extra. Puur om de productie op te krikken.

Wat ook heel belangrijk is is dat je je zelf ontspant. Leg je erbij neer dat ze nu wat vaker komt en dat dat normaal is dat geeft misschien wat rust.

Groetjes en succes en hou maar voor ogen dat je het doet voor de kleine. Maar neem ook je zelf in acht en gaat het echt niet en zie je het niet meer zitten kan ja altijd bijvoeden.
 
Terug
Bovenaan