Borstvoeding

HALLO MOEDERTJES,

BIJ BORSTVOEDING WORDT ER GEZEGD EET GEVARIEERD, MAAR EIGENLIJK VALT ER AL ZOVEEL AF. ALLE KOOLSOORTEN, SPINAZIE, DRUIVEN. MIJN ZOONJTE REAGEERS OVERAL VRIJ HEFTIG OP VOLGENS MIJ. VAAK TOCH KREUNEN EN SCHEETJES LATEN, VOEL ME ELKE KEER SCHULDIG ALS IK DAT WEER MERK. DAN DENK IK HET ZAL WEER DIT OF DAT IN MIJN ETEN ZIJN....WAT DAT BETREFT VIND IK BORSTVOEDING WEL EEN NADEEL HEBBEN. JE KUNT ZO`N KLEINTJE NIET HELPEN DAN.WIL ALS IK WEER GA WERKEN OVERSTAPPEN OP DE FLES.HIJ HEEFT DAN IN IEDER GEVAL WEL DRIE MAANDEN BORSTVOEDING GEHAD. HEEFT IEMAND NOG TIPS?
 
Het gevarieerde eten valt inderdaad vies tegen bij borstvoeding. Ik ben inmiddels weer aan het werk en daarom krijgt onze zoon 3 flesvoedingen en nog maar 2 borstvoedingen. Op dit moment proberen we langzamerhand weer bloemkool, broccoli te eten en meer kruiden te eten. Dit gaat harstikke goed !
 
hallo marijke en sandy,

ik geef al 4 1/2 maand bv en ik eet echt bijna alles ook alle koolsoorten.
mijn kraamverzorgster heeft gezegd dat wat je tijdens je zwangerschap hebt gegeten kun je nu ook gewoon eten en dat doe ik dus ik laat niks staan. Ik eet alleen geen scherp eten maar dat lust ik toch al niet.
ik heb zelfs in de tweede al koolsoorten gegeten en mijn zoontje had nergens last van.

groetjes mirjam
 
Ik geef al 9 maanden borstvoeding en eet ook alles.Mijn zoontje heeft nergens last van.De eerste weken heb ik wel heel erg gelet op wat ik at en gek genoeg had hij toen wel krampjes.Natuurlijk ook omdat de darmpjes in het begin nog moeten wennen aan voedsel.Maar niet elk kindje is hetzelfde en het blijft een kwestie van uitproberen.Mijn kraamhulp zei inderdaad ook dat je kindje in de zwangerschap al went aan je eetpatroon.
 
dit was ik vergeten te melden en ja mijn zoontje laat ook scheten maar dat doet iedereen. dus dat geeft niks. en ik eet geregeld spinazie. mag ik misschien weten waarom je dan geen druiven mag? daar heb ik nog nooit van gehoord namelijk.

groetjes mirjam
 
Hoi,
Hier hetzelfde verhaal. Ik eet gewoon wat ik altijd al had. En juist hoe langer je borstvoeding geeft hoe beter je kindje er tegen kan omdat de darmen dan steeds sterker worden. Ik geef Toon nu ongeveer 5 maanden borstvoeding.
 
Hoi,

Wetenschappelijke is het nog nooit bewezen dat jouw eetpatroon darmkrampjes bij je kindje teweeg brengt. De eerste drie/vier maanden moeten de darmpjes nog verder ontwikkelen. Da's natuurlijk niet zo raar, er gaat nu voor het eerst voedsel door heen. Dit veroorzaakt waarschijnlijk de darmkrampjes. Ikzelf geef nu bijna vier maanden borstvoeding en eet gewoon alles, tenminste wat ik lust ;-). Mijn dochter heeft nu ook nog wel eens last van darmkrampjes (alleen 's avonds), maar een paar druppeltjes cinebaby en het is over.

Groetjes Corine
 
hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. het zal inderdaad wel per baby verschillen.Maar je hebt zo met zo`n kleintje te doen als het krampjes heeft. Dat van de druiven heb ik gelezen in het foldertje volop de borst (Miriam)
groetjes Marijke
 
Terug
Bovenaan