Borstvoeding

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu bijna 8 weken oud en krijgt borstvoeding. De eerste weken was ze ongelooflijk gulzig en had ze enorme zuigbehoefte. Ook heeft ze erg last gehad van krampjes en moeite met slapen. Sinds 2 weken gaat het iets beter met het slapen alleen de krampjes lijken niet echt te stoppen.
Maar goed, mijn vraag aan iedereen....sinds 2 weken drinkt ze erg slecht aan de borst dan gaat het de eerste 5 minuten goed en dan begint ze opeens te zwaaien met haar armpjes en beentjes en dan wil ze weer zuigen maar kan het blijkelijk niet vinden en dan gaat dat hoofdje heen en weer dat ik er gewoon een beetje angstig van wordt of dat wel goed kan zijn. De laatste voeding voor de nacht geeft ik al afgelofte melk dan weet ik zeker dat ze genoeg binnenkrijgt en dan blijft ze hartstikke rustig!?!?!? Ze groeit goed en het is al een echt lachebekkie aan het worden daar ligt het allemaal niet aan, wat het wel is en wat ik er aan kan doen...iemand een idee of hetzelfde gehad?
Alvast bedankt.....groetjes
 
Hoi Jo,

Is je dochtertje niet gewoon al klaar met drinken als ze zo onrusig doet?

Want ze leren heel snel drinken en ze is ondertussen al een "ervaren" drinkster.

Of de borst is "leeg" de melk stroomt dan minder en dan moet ze meer moeite doen. En als ze dan bv moe is dan gaat dat minder goed en word ze onrustig.
Ik weet niet misschien de andere borst aanbieden?

Succes
groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo Joyce (ook ik heet eigenlijk zo!??)_

Bedankt voor je reactie! Soms denk ik inderdaad dat mijn borst leeg is, dat ik niet meer genoeg voeding heb...maar ja hoe weet je dat je niet genoeg hebt? Dat ze klaar is kan natuurlijk ook maar normaal drinkt ze zo'n 20 minuten en daarna krijgt ze als "toetje" de andere borst voor zo'n 5 minuten.

Ik probeer nu inderdaad de andere borst als ze zo doet maar daar heeft ze ook zo'n 5 minuten nodig en wordt ze weer druk als ze de tepel dan eenmaal heeft gevonden drinkt ze weer totdat ze weer druk wordt en weer de tepel zoekt. Een cirkel zou ik zo zeggen?!?

 
He leuk een naam genoot!

Ik merk ook aan Mara dat ze ongeduldig word als ik geen toeschiet reflex heb dan word ze bewegelijk, kreunt en jammert wat kneed in mijn borst met haar handje en dan is ze tevrede als de melk gaat stromen (luie donder)

Voel jij een toeschietreflex?

Te weinig melk kan maar komt maar heel zelde voor. Als je denkt dat ze te weinig heeft en vaker of eerder komt dan kan je haar een dag vaker aanleggen dan maakt je lichaam meer bv.

Heb een tijdje geleden gehad dat Mara oor en keel ontsteking had. Ze dronk daardoor heel slecht en mijn bv liep met sprongen terug. Kreeg het advies een bv dag in te lassen dat hebben we gedaan. Heerlijk een dag niets doen behalve tutten met haar allebei in de pyama in bed en op de bank. Zodra ze een kik gaf heb ik haar aangelegt. En echt het werkt want mijn productie is nog nooit zo goed geweest als daarna.

Dus als je denkt dat ze echt honger heeft kan je dat een proberen.

Is er geen toeschietreflex kan je een neusspray bij de dokter halen.

Succes joyce mama van Mara

Ps zo lang ze nog goed plast zou ik me niet te druk maken dat ze te weinig heeft.
 
mijn zoontje kon dat in het begin ook heel goed zwaaien met armen en benen en steeds loslaten. hij moest dan een boertje laten en kon dan weer verder drinken. en met die regeldagen was hij ook erg onrustig aan de borst. ik geef nu al 5 maanden bv en het gaat fantastisch. o ja hij had ook zo'n zuigbehoefte dat ik hem een speentje heb gegeven en daar werd hij erg rustig van en werd ook rustiger aan de borst. dat onrustige drinken heeft een paar weken geduurd bij mij, maar de aanhouder wint ik weet het het is wat vermoeiend maar wel de moeite waard als je langer bv wil blijven geven.

veel succes ermee groeten mirjam
 
Hoi Jo,

Nog een naamgenoot hier!
Onze zoon heeft hetzelfde sinds de 8e week. Ik heb begrepen dat het of minder melk toestroom is dan hij krijgt of dat hij een boertje moet laten.
Wisselen van de borsten en tussendoor boeren laten helpt goed. Als het te pijnlijk voor mijn borst/tepel wordt en het lukt niet met bovengenoemde oplossingen dan haal ik hem er toch maar vanaf. Ik probeer hem wel vaker aan te leggen om de melkproductie goed te stimuleren.

Succes ermee, Jo
 
Terug
Bovenaan