Borstvoeding

Hoi,
ik had wel gehoord dat je tijdens het geven van borstvoeding sneller af zou vallen. Maar ik van sinds anderhalve week gemiddeld zo'n halve kilo in 2 dagen af. Ik zit nu al 6 kilo onder het gewicht waarmee ik mijn zwangerschap begon. Nu moet ik van de VK meer gaan eten en ook tussendoor wat meer eten (fruit ed). Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om?
Aangezien Amy aan de borst niet wilde eten krijgt ze de BV in een fles aangeboden, dat gaat heel goed, alleen merken we regelmatig dat door onregelmatigheden in de melk de speen dicht gaat zitten. Wie kent dit en wat kunnen we daar aan doen?
Groetjes
Audrey
 
Hoi Audrey,

Als je bv geeft, verbruik je zo'n 500 calorieën per dag extra dus je hoeft niet veel meer te eten.
Ik was meteen na de bevalling 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap, maar dat zat er na een tijdje weer aan hoor! Ik zou dus niet te veel gaan eten als ik jou was, alleen moet je natuurlijk wel uitkijken dat je niet nóg meer afvalt natuurlijk.
Mijn ervaring is dat het er met een kind niet zoveel meer van komt om te sporten e.d., dus kom je vanzelf weer aan.

Op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord; ik had hier nooit last van als ik bv uit een fles gaf. Misschien een speen met een iets groter gaatje proberen?

Succes,
Liefs, Pam
 
Hoi Audrey,

Onderaan dit berichtje wat je eten 'moet' volgens het Voedingscentrum.
Mijn ervaring is heel anders dan die van Pamela: ik heb echt onbehoorlijk gevreten. 8 boterhammen op een dag, een kop soep erbij, tussendoor koek of cake. Trakteerde er iemand taart, ik at twee stukken, ijs met slagroom toe, twee porties. Ik kon zonder blikken of blozen twee borden pasta eten 's avonds er daarna een biefstuk van 4 ons, soms zelfs een hele zak chips.

Een vriendin van me, die tegelijk voedde at 1 boterham extra en vond de borstvoeding zo lekker goedkoop--ik niet. Flesvoeding daarna was stukken goedkoper, want toen kon ik weer gewoon gaan eten. Na 9 maanden bv bij de eerste en 10 bij de tweede had ik van die ingevallen wangetjes. Geen enkel gebrek aan sport deed mij aankomen. Nu weeg ik van mezelf 55 kilo, en dat biedt niet zo heel veel reserve, dus 6 kilo onder dat gewicht heb ik gelukkig nooit gehaald. Het dieet hieronder was niet genoeg voor mij, maar kijk er vooral eens naar.

Succes,
michelle.

Brood 6-7 sneetjes
Aardappelen 4-5 stuks (200-250 gram)
Groente 3-4 grote lepels (150 - 200 gram)
Fruit 3 stuks (300 gram) *
Melk (producten) 2-3 glazen (300 - 450 ml)
Kaas 1-2 plakken (20-40 gram)
Vlees, vis, kip, ei 80 g (gaar gewicht = 110 g rauw gewicht)
Vleeswaar 1-2 plakjes (15-30 gram)
Halvarine 5 g per snee brood
Margarine voor de bereiding 15 g
Drinkvocht 2 liter (inclusief melk)
* 1 stuk fruit kan worden vervangen door 1 glas vitamine C-houdend vruchtensap (sinaasappel-, grapefruit- of ananassap)


 
Hoi Audrey,

ik zou zeggen: borstvoeding is hartstikke goed voor je kind, maar pas ook goed op jezelf. Als je echt te veel afvalt, vraagt de borstvoeding te veel van je lichaam. Als je je goed voelt, zou ik lekker genieten van alles wat je kunt eten!

Succes!
 
Terug
Bovenaan