borstvoeding

Hallo allemaal,

Ik geef ons zoontje nu 4,5 maanden borstvoeding. Hij heeft nu sinds een paar weken de voeding van 22:30 laten vallen. Dus de laatste voeding is nu rond 20:30.
Mijn melkproductie is sindsdien een stuk minder geworden. Wat kan ik hieraan doen? Moet ik dan toch wat anders gaan bijvoeden?
Nu heb ik nog een vooraadje in de diepvries waaruit ik kan putten, maar dat is aan het opraken.
Ik kolf of geef de borst om de 3 a 4 uur.

Ik hoop dat iemand dit herkent en me advies kan geven.

Groetjes Jo
 
Wat je had kunnen doen is om 22.30 uur nog afkolven zodat je weer je voorraadje kunt opbouwen. Maar ik denk dat je produktie zich aanpast aan wat je zoon wilt hoor!
Anders komt hij echt niet om de 3 à 4 uur, als je produkte veel minder wordt dan gaat hij zich wel vaker melden.
Als je dat idee hebt kun je hem een dag wat vaker aanleggen dat wordt je produktie weer wat hoger.
En als hij om 20.30 uur zijn laatste voeding heeft slaapt hij dan door tot de volgende ochtend???????
Zo'ja dan heb je volgens mij hele goeie voeding (slagroom) en is er echt niets aan de hand hoor!
Héél veel succes....
 
Bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels besloten om maar niet extra te gaan stimuleren, want ik wil zo vroeg mogelijk naar bed nadat de kleine erin ligt. En als het nu zo afbouwt, dan zal dat wel de natuurlijke gang van zaken zijn (hoop ik).
Hij slaapt inderdaad van 20:30 tot 7:30, echt super dus!
Alleen ik ben zelf erg moe, maar heb begrepen dat dat kan komen door de combinatie van werken en borstvoeding geven. Daarbij gaan we binnenkort ook nog verhuizen wat de nodige spanningen geeft.
Gelukkig blijft onze jongen vrolijk en hij groeit nog steeds goed. Daar mag ik ook misschien best een beetje trots op zijn!
Jo
 
Terug
Bovenaan