borstvoeding

hallo moeders

mijn naam is alice en mijn dochter Rachel is 5 maand ik heb tot 4 maand volledige bv gegeven ik had geen voorraad meer dus moest ik bij gaan voeden als ik ga werken krijgt ze kv voeding en als ik thuis ben probeer ik haar zoveel mogelijk aan te leggen maar dat wil niet altijd ik geef om de 4 uur en in die tussentijd wil ze dus bijna niet drinken de laatste voeding heeft ze ook laten vallen dus mijn produktie is ook aardig terug gelopen als ik kolf op het werk dan krijg er niet meer dan 80 cc uit en dat in 8 uur tijd en twee keer kolven ik heb echt een gevoel dat het op begint te raken of dat ze de kv voeding lekkerder vind.
Ik wou haar net bij mij aan de bosrt leggen begint ze keihard te schreeuwen ik haar een flesje warm gemaakt had nog mm melk in koelkast dat wil ze wel weer ze eet dan bijna de fles erbij op of zal het te makkelijk gaan een fles
als ik zelf even wat tussendoor eet kijkt me het brood bijna uit de handen.En eerder sliep ze ook altijd tot een uur of 09:00 en nou word ze sinds ik kv geef om 07:00 uur al wakker niet dat ik dat erg vind hoor maar toch vind het een beetje vreemd zal het nou dan toch echt afgelopen zijn met de bv ik geef haar ook tussendoor een beetje diksap en de kv krijgt ze 200 cc
wie o wie kan mij hier antwoord opgeven

 
hoi Alice

Ik herken het hoor! Ik heb tot 2 weken geleden nog gedeeltelijk borstvoeding gegeven (alleen de eerste en laatste voeding van de dag).
Mijn dochter had ook van het ene op het andere moment geen zin meer in bv, terwijl ze wel honger had (fles erin en ze lurkte die meteen leeg).
Ben dus uiteindelijk maar gestopt...

Geef je je dochter ook al fruit of groente? Zo te horen is ze daar wel aan toe, als ze jou het eten uit de mond kijkt...
Voor het langer doorslapen zou je in de laatste fles 's avonds een paar lepels rijstebloempap kunnen doen, dan is het wat voedzamer. Maar als ze slaapt van 9 tot 7 heeft ze dat misschien niet echt nodig.

Succes ermee in elk geval!

groetjes, Mirjam
 
Uit een fles drinken is veel makkelijker voor je kindje dus als de melk niet snelgenoeg toestroomt aan de borst zal ze gaan huilen. Aan de melk ligt het niet want als het in een fles zit drinkt ze het wel. Wat je zou moeten doen is alleen maar live voeden (voor zover mogelijk). En om genoeg voorraad te hebben kun je na het live voeden nog nakolven, Verwacht dan geen grote hoeveelheden (10ml is dan al heel wat). Maar als je dat een paar keer doet heb je toch weer een volledige voeding bij elkaar en hoef je geen kunstvoeding bij te geven. Zo doe ik het ook.
Succes,
Masja (Toon is 7 maanden)
 
Terug
Bovenaan