borstvoeding

Hoi moeders

Ik heb even een vraagje. Mag je borstvoeding die je afkolfd mengen met een andere afgekolfde voeding van de zelfde dag. Ik kolf nu sinds drie dagen een borst af vanwege een open gesprongen tepelkloof. Ik krijg er ongeveer 80cc uit, en dan blijft er nog genoeg ruimte over in het flesje voor een tweede voeding. Wie kan er mij vertellen of ik twee voedingen bij elkaar mag doen?

groetjes Bianca
 
Hoi Bianca,

Ik kolf sinds een aantal weken af. En ik doe de voeding van 24 uur bij elkaar in. Anders is het inderdaad wel jammer, waar moet je er anders mee heen??? Vooral ook als je een voorraad aan wilt leggen. Volgens mijn kraamverzorgster mag dit ook. Ik heb ook een folder van vereniging Borstvoeding natuurlijk, daarin staat dat je geen koude melk bij melk in mag doen dat op lichaamstemperatuur is. Ik kolf zelf nu per 100 ml in een fles (in totaal) en deze vries ik dan in. Hopelijk heb ik je vraag voldoende beantwoord en kun je er wat mee.

Groetjes
Brig (mamma van Joep, 6 weken)

p.s. sterkte met je tepelkloof!
 
Volgens mij mag je dat er inderdaad wel erbij doen. Alleen hou dan wel de eerste voeding in het flesje aan voor de 24 uren. Als het in alleen in de koelkast staat.

Tepelkloven, ai, ik heb ze ook gehad...

Suc6 ermee !

Groetjes,

Eystathia
 
Hoi,
Melk wat op dezelfde temperatuur is mag je bij elkaar doen of samen geven.
Dus direct afgekolfde melk niet samen geven met voeding uit de koelkast.
Wel 2 flesjes uit de koelkast bij elkaar of 2 voedingen uit de vriezer.
Succes
 
Terug
Bovenaan