borstvoeding!

Hallo Dames,
Mijn kleine meisje is nu bijna 7 maanden.
Ze krijgt nog 5 keer per dag de borst (waarvan 1 met pap) en een fruithap.
Nu lijkt het wel alsof mijn voeding terugloopt (het afkolven op mijn werk gaat moeizaam met moeite lukt het wel maar veel minder snel).
Ook komt ze voor haar tweede voeding ineens veel later dan "normaal".
Zou ze misschien naar 4 voedingen willen????????
Huilerig of zo is ze niet, dus géén regeldag.
Wie herkent dit?
En o'ja ook lijkt het wel alsof mijn melk veel minder vet is (de vet laag als je het een tijdje laat staan na het afkolven is veel minder dan eerst) wie heeft tips om mijn melk van goeie kwaliteit te houden.......boeh boeh beoh een melkkoe!
 
hoi anoniem,

Het lijkt er idd dat op dat je dochter zelf aan geeft dat ze wel wat minder lust. Probeer het gewoon een keer uit.

Misschien dat het kolven wat minder gaat door stres of iets. Als je denkt dat je geen of weinig toeschietreflex hebt kan je bij de huisarts een neusspray halen die bij mij top werkt. Ik spray zet alles klaar en dan komt het toeschieten al.

Dat de mek minder vet is kan kloppen dat kan door twee dingen komen. Door dat je geen of weinig toeschietreflex hebt en dus alleen voormelk kolft. Of doordat je dochter ouder word en dus de bv een andere samenstelling heeft.

In het begin is de melk erg vet om te groeien de groei gaat nu iets minder snel dus misschien ook minder vet. Je bv past zich precies aan je dochters behoefte aan dus de kwaliteit is goed hoor!

Pas als je dochter erg ontevrede en onrustig hongerig is moet je je zorgen gaan maken.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan