Borstvoeding

Mijn zoontje van 5 weken krijgt borstvoeding. Hij heeft een redelijk vast ritme, alleen zou ik graag de keren dat hij 's nachts wakker wordt verminderen. Nu 'komt'hij vaak rond 1 uur en rond 4.30 uur. Wie heeft er voor mij tips?
 
Dit is inderdaad een heel schappelijk aantal keer wakker worden vrees ik voor je ;). Dit is het schema dat mijn dochter van 14 weken ook heeft ongeveer.
of je het aantal kunt verminderen hangt sterk af van de rest van zijn schema. maakt hij bijvoorbeeld ook een echt lange ruk op een bepaald moment? als dat zo is KUN je proberen om die lange slaap te verplaatsen naar het moment dat jij het prettigst vindt. Let wel: KAN, sommige mensen lukt dat... heel vaak ook niet.
Als ik mijn dochter rond 23 uur wek voor een voeding wil het nog wel es 3/4 uur worden en dan weer 's ochtends.

Voor meer info over bv en ervaringen van anderen kun je ook even het borstvoedingsforum checken (www.borstvoeding.nl en dan naar het forum zoeken)

de enige tip die ik heb is je eraan over te geven... het wordt vanzelf minder.
 
Wat ik heb gedaan is, zo laat mogelijk voeden (ca. 23.00 of later)en s'nachts zo "kort" mogelijk aanleggen. Ook proberen zo min mogelijk te verschonen s'nachts (of helemaal niet!)

Als je de voeding van 23.00 uur te laat vindt, zou je misschien eerder kunnen kolven, en je man/vriend de fles kunnen laten geven op dat tijdstip. Kun jij alvast lekker slapen!!

Succes!
 
Hallo zeg, je kleintje is net 5 weken, wat wil je nou dat ze gelijk maar doorslapen van 8 uur 's avonds tot de volgende ochtend, dat duurt meestal nog wel even hoor.
 
Mijn dochter kwam ook elke 3 uur om te drinken, dus ook 's nachts. Wij hebben een tijd de laatste voeding (rond 2300) vervangen door flesvoeding van friso voor hongerige baby's. Hierdoor bleef ze langer weg. Eerst 4 uur en later langer. Na ongeveer 10 weken sliep ze voor het eerst door. Nu (16weken) heeft ze alleen borst 6x per dag.
Succes!
 
is heel normaal. je hebt nog geluk, bij mijn was het in het begin (en 5 weken vindt ik nog het begin), wel om de 2 uur daarna om de 3 uur, ook 's nachts.
Hij ging pas doorslapen toen hij 2 1/2 maand/3 maanden oud was.

succes
 
Terug
Bovenaan