borstvoeding

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje is nu 13 weken oud en krijgt 6 voedingen (bv) op een dag. Die voedingen duren alleen zo lang. Vaak zit ik wel een goed uur met haar. Van anderen hoor ik wel eens dat ze met 20 minuten klaar zijn. Ze moet vaak ook erg boeren terwijl ze wel goed aangelegd ligt. Wat zijn jullie ervaringen en hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat de voedingen wat sneller gaan zonder dat ze dan vaker komt?? En kan ik wat doen tegen dat boeren?
Groetjes, Suzanne
 
Wat bij mij geholpen heeft is de baby rechterop te zetten tijdens het drinken. hierdoor krijgt ze minder lucht binnen en boert ze minder.
Misschien doe je dit al, dan weet ik het ook niet...
 
Mijn zoontje van 5 weken drinkt ook zo lang, Het is volgens mij ook de zuigbehoefte die hij heeft. Je kunt aan de slikbewegingen zien of hij nog veel melk naar binnen krijgt of dat hij sabbelt. Dan zou je hem eraf kunnen halen en kunnen uitproberen of hij daar ook 4 uur (of 3) zoet mme is
 
Inderdaad, ik zet mijn dochter van 10 weken sinds een week of twee ook rechtop. Dat scheelt een stuk. Ik vind het ook minder vermoeiend om haar zo te voeden dan dat ze ligt. Het gaat een stuk sneller.
Succes ermee!
 
Ik heb vandaag het advies gekregen op het cb dat mijn zoontje vijf voedingen kan krijgen en 20 tot 25 minuten mag drinken aan een borst en vervolgens de volgende voeding idem aan de andere kant. Mijn zoontje van 8 weken komt ongeveer om de drie a vier uur en tussendoor heeft hij ook veel zuigbehoefte en ik geef dan een speentje om het te rekken. Tegen het boeren kan je je kind rechtop zetten (kwartiertje) na het voeden. Het kan verder geen kwaad, want het is gewoon valse lucht en omdat het maagklepje nog niet goed sluit. Succes
 
Terug
Bovenaan