borstvoeding

Ik heb 2 vragen m.b.t. borstvoeding:

Mijn zoontje is nu 6 weken en krijgt nog 8 voedingen per dag.Dit houd in dat hij 'snachts ook 2 keer krijgt.
Zijn er meer van jullie die dit ook nog zo hebben?
Zo niet, is dat spontaan anders geworden en wanneer dan?
Verder vraag ik me af of het normaal is dat hij al een aantal dagen geen ontlasting heeft gehad.Volgens de boekjes komt dat wel voor bij borstvoeding maar ik ken niemand die dit in de praktijk heeft meegemaakt.
Jij misschien?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden.
 
Hoi

Mijn dochter dronk ook nog meerdere keren per nacht maar ongeveer vanaf 6 a 7 weken sliep ze opeens een nacht door en dat herhaalde zich elke nacht. Nu slaapt ze dus opeens door ze is nu inmiddels 17 weken. Maar echt OPEENS slapen ze door. Enne wat betreft de ontlasting, bij flesvoeding is het volgens mij zo dat je soms een paar dagen geen ontlasting heb maar mijn dochter heeft echt wel 3 a 4 poepluiers per dag hoor, en ze krijgt borstvoeding. Vraag het anders even na bij het cb.

liefs linda
 
HALLO

op je eerste vraag heb ik geen andwoord maar op de tweede over de ontlasting kan ik je zeggen dat toen mijn zoontje borstvoeding kreeg hij echt maar 1 keer in de week poepte een dat was volgens het ziekenhuis en cb gewoon normaal zal me er nie druk om maken en als je dat wel doet ja dan ff naar het cb die weten er meer van
nou succes
 
bij ons ging het door met voeden om de 2 uur, later werd dat om de 3 uur, toen was hij iets van 2 maanden oud. Elk kindje is anders he!!!

Wat dat poep betreft, ze zeggen het inderdaad dat met bv ze minder poepen, 1 x per week is niet erg. Bij ons was dat niet zo, hij had bijna elke luier wel een poepluier, dus ik kan je daar niet mee verder helpen.

Groejtes,
Linda
 
Tja dat vake voeden... dat gaat echt over hoor, ik had ook zo'n hongerwolfje maar echt zo ineens willen ze minder vaak drinken, en over dat poepen, als ze masar 1x in de paar dagen poepen is je voeding juist erg op de behoefte van je kindje afgetemd.. er blijven dus geen reststoffen over die hij niet nodig heeft en dus weer uitpoept. Jullie zijn gewoon prima op elkaar afgestemd!
groetjes Ireen
 
Ons zonntje is 5,5 maanden en komt nog steeds om de 4 uur ook snachts, we zien wel wanneer hij doorslaapt. Verder poepte hij vanaf het begin al weinig (record 10 dagen geen poep) dat zit nog binnen de marge. Ben wel met hem gaan dokteren omdat hij er veel last van heeft, maar als hij 1x in de 10 dagen zou poepen en geen last zou hebben zou het me niet uitmaken (best handig toch weinig stank)
 
Terug
Bovenaan