borstvoeding

Hallo,

Ik heb een paar vragen m.b.t. borstvoeding
1)geven jullie 1 of 2 borsten per keer?
2)zijn er ook meer mensen die borst en flesvoeding combineren en hoe doe je dat dan?
3)vragen jullie je ook vaak af of je baby wel genoeg krijgt,ik ben hier wat onzeker over.

vast bedankt voor jullie antwoorden,
Anna.
 
Hallo Anna,

Mij is verteld dat je beide borsten moet proberen per keer, zolang je kindje nog honger heeft. Ik heb vanaf het begin af aan zowel borst- als flesvoeding gegeven waardoor onze zoon aan beide kon wennen en daar ook geen problemen mee had. Ben na 8 weken gestopt met borstvoeding omdat hij zo'n honger had wat gewoon niet meer te doen was met alleen borstvoeding. Je kunt het beste je gevoel volgen. Je merkt zelf wel als je baby nog honger heeft. Succes! groetjes Miriam
 
Hoi Anna
Ik heb mijn dochter 4 maanden volledige borstvoeding gegeven en dan gaf ik 1 kant per keer.Als je merkt dat de baby de borst goed leegdrinkt is er niks aan de hand om dan links en dan rechts te geven.De borst moet goed soepel aanvoelen en de laatste melk is echt wit. Nu geef ik alleen de eerste en laatste voeding borst, ik heb gewoon afgebouwd door steeds 1 voeding door een fles te vervangen.
Het gaat prima zo is ook makkelijk zo hoef ik niet naar beneden om s'morgens en s'avonds nog een fles klaar te maken
Tja, in het begin was ik ook onzeker of ze wel genoeg kreeg,ze dronk ook erg kort max.10 minuten.
Maar als je kindje tevreden is en genoeg plasluiers heeft dan kun je er toch echt vanuit gaan dat het genoeg krijgt,wel zelf voldoende drinken!!!!!!
Bij iedere voeding zelf een glas water drinken is mij verteld.
Succes groetjes Wendy
 
Hoi Anna,

Ik geef beide borsten per voeding, eigenlijk maakt het niet zoveel uit geloof ik, je moet doen wat jezelf het prettigst vind, je lichaam past zich daaraan aan.
Ik herken je onzekerheid of je baby wel genoeg krijgt... wat Wendy ook schrijft een tevreden baby en voldoende plasluiers zegt genoeg. Wat mij ook geholpen heeft is een pakje kant-en-klare voeding op voorraad hebben. Het idee dat je daar op terug kan vallen gaf mij voldoende rust bij het voeden. (Als je dan een keer de flesvoeding geeft is het wel verstandig om te kolven om de productie opgang te houden, zeker als het vaker voorkomt en je in principe wel volledige borstvoeding wil blijven geven) Succes!
 
Beide borsten of niet maakt niet veel uit je lichaam past zich daarop aan.

Ik heb 6 maanden voledig bv gegeven en daarna bijvoeding nu 14 maanden geef ik nog 3 voedingen op een dag. Na de ene borst kan je de andere altijd aanbieden mocht je denken dat je kindje nog honger heeft.

Heb nooit gecombineerd.

Je kindje krijgt genoeg binnen als hij/zij genoeg groeit per keer. Soms laten ze zelf de tepel los als ze klaar zijn.

En je kan het aan de zuigmanier zien. Dat vond ik altijd een fijne houvast.

Bij de voormelk is het zuig-slik-slik-slik omdat de melk snel komt moeten ze vaak en snel slikken.

Daarna komt het ritme van zuig-slik, zuig-slik, zuig-slik.

De achter melk is vetter en dikker (te vergelijken met pap en daar moeten ze meer moeite voordoen. Dan krijg je zuig-zuig-zuig-slik. Als je deze drie fases gehad hebt dan kan je er van uitgaan dat ze geneog binnen hebben.

succes met de bv.
 
Ik keek gewoon of ze nog een hongerige indruk maakte (erg zuigen en meppen op de borst, deed ze dan), dan kreeg ze de andere borst ook nog. En soms was/is dat nodig. Ik merk wel hoe ouder ze wordt, hoe vaker ze alletwee de borsten nodig heeft om toch genoeg te krijgen (vanaf 4.5 maanden was dat zo)
 
Terug
Bovenaan