borstvoeding

Hallo,

Mijn zoontje is nu 6 weken en kreeg de eerste 4 weken uitsluitend brstvoeding, doordat ik een borstontsteking kreeg en mijn zoon dag en nacht om de 2u kwam om te drinken geraakte ik oververmoeid! Iedereen wist te zeggen dat ik moest stoppen met de BV en overschakelen op KV. Dit kon ik niet over mijn hart krijgen dus begon ik met af te kolven, eerst 40cc dan 50à60cc en nu soms al 100cc! Ik kolf alle 3u af en vul zo flesjes van 120cc, maar ik heb niet genoeg om 24u te kunnen BV geven! weet iemand een oplossing hoe ik hem terug kan aanleggen, zonder dat hij tekort komt, maar hij het ook langer kan volhouden dan 2u, want dit is niet vol te houden voor mezelf en gezin. is er geen oplossing dan doe ik verder zoals ik nu bezig ben: afkolven en bijgeven, maar liever niet als het kan.

Ik zou graag jullie reactie en ervaringen willen horen!

Sandra
 
Als ik jou was zou ik contact opnemen met een van de vrijwilligers van of bvn of LLL. Beide zijn wel op i-net te vinden. Het is nl erg moeilijk je zo antwoord te geven, je kunt ook eens gaan kijken op het borstvoedingsforum:
http://www.network54.com/Forum/89719
Hier kun je ook telefoonnummers vinden.
 
Je kunt kant-en-klare pakken nutrilon1 kopen, die kun je zo aan je 'eigen melk' toevoegen in een flesje en je zoon dat geven. En gewoon om de drie uur blijven kolven de eerste paar dagen, dan maak je als het goed is vanzelf meer melk aan. En als je zoon straks zelf sterk genoeg is om genoeg te drinken, heb je mooi geluk dat je nog borstvoeding geeft. Ik ben om die reden na drie weken al gestopt met borstvoeding geven. Mijn zoon was gewoon niet sterk genoeg om alles zelf uit de borst te drinken, het laatste bleef gewoon zitten. Niemand die mij vertelde om te gaan kolven en 't is mijn eesrte, dus wat wist ik er verder van. Ik hoorde deze tip zelf ook pas later, vind het wel jammer, anders had ik ook borstvoeding kunnen blijven geven, maar ja. Op de fles doet-ie het gelukkig ook goed. Succes!
 
Zelf ook begonnen met borstvoeding. Laat je niet te snel adviseren om te stoppen. Kunstvoeding geven heeft ook nadelen, niet alleen voor jezelf, ook voor je kindje. Kolven is een goed alternatief. Blijf wel tussendoor je kindje aan de borst leggen. En misschien is het een tip om eens naar je eigen voeding te kijken. Men verteld wel altijd dat je veel moet drinken, maar vertellen ze je ook dat je met het eten van bepaalde producten je moedermelk ook iets vetter kunt maken? Misschien is je kindje dan wat langer tevreden. Denk bijvoorbeeld aan noten. Maar voor voeding kun je beter even bellen met het bureau voor de voeding zij weten hier veel meer over. Ook kun je vragen stellen aan het lactatiebureau Nederland. Succes.
 
Hoi,

Wat goed dat je je kindje nog de borst geeft door te kolven.

Ik geef nu 15maanden de borst en heb ook heel wat strubbelingen gehad in die tijd.

Met 6 maanden was mijn dochtertje heel ziek en dronk niet gevolg dat ik geen melk meer had bijna door de stress en het niet willen drinken ging het heel snel.

Door haar intensief aan te leggen en dan bedoel ik echt ieder uur. En tussendoor als ze huilde kwam mijn bv weer helemaal op gang. Het is wel iets waar je volledig achter moet staan want het is ff doorbijten.

Doordat je al veel kolft denk ik dat het gaat lukken je kindje krijgt namelijk meer uit je borst dan jij kolft. En door te kijken hoe je kindje drinkt. De 3 fases kan je heel goed in de gaten houden of hij ook de vette achter melk binnen krijgt wat het meeste vult.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
 
Hoi Sandra,
Weet je zeker dat je je zoontje niet om de twee uur aangelegd hebt, omdat hij gewoon zuigbehoefte (dat hebben die kleintjes ook los van de honger, en bovendien vergoten krampjes ook de zuigbehoefte) had, en niet noodzakerlijkerwijs honger?
Ze gaan dan wel drinken, maar kunnen het ook wel even af met een speentje/pinkje om op te sabbelen. Permanent om de 2 uur is echt een beetje te gek bij 6 weken. BV is op verzoek, maar laat je niet gek maken door onredelijke verzoeken.
Succes,
Michelle.
 
ik sluit me bij michelle aan mijn mannetje is nu 9 weken en heeft een enorme zuigbehoefte we geven hem ddarvoor een speentje. Hij geeft nu duidelijk aan wanneer hij alleen maar wil zuigen( komt steeds van de borst of en huilt dan) en met een speentje is hij dan heel erg tevreden je kunt ook je vinger gebruiken als je liever geen speentje wilt gebruiken

Anne
 
ik heb eens de vragen gesteld op de forum van de borstvoeding en ja, kreeg dezelfde tips!

Ik heb hem zojuist even aangelegd -wat een heerlijk gevoel was dat!

Ik zou zo graag hebben dat het lukt

thanks voor jullie reactie,
San
 
Terug
Bovenaan