Borstvoeding

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding. Het is vanaf dag 1 perfect gegaan. Hij drinkt nu om de 4 uur. ´s Nacht drinkt hij nog 1 of 2 keer (meestal 2 keer) en drinkt dan echt veel. Dat is best vermoeiend. Hoe kan ik het rekken of is dit normaal met BV? Hoe gaat dit bij anderen?
 
Op zich is dit normaal bij borstvoeding (kan bij flesvoeding trouwens ook hoor, dat je kindje 's nachts nog 2x komt). Voor tips en adviezen van andere borstvoedinggevende moeders kunje ook naar het borstvoedingsforum gaan via www.borstvoeding.nl en dan doorlinken rechtsboven.

Succes ermee.
 
Hoi

mijn dochtertje is 5 maanden en ik geef ook bv ze slaapt vanaf 6 weken al door echt ideaal, dus geen voedingen snachts voor mij, ik zal wel slagroom hebben ofzo!! Maar overdag wil ze echt wel om de twee uur drinken hoor dus ja ik heb gewoon meer voedingen overdag. En rekken heeft totaal geen zin, opeens slapen ze door en naar mijn mening kan je daar niks aan doen om het te versnellen. succes kan me voorstellen dat het vermeoeiend is.

liefs linda
 
Hoi,

Moeilijk he maar idd je kan het niet rekken.
Hier ging het doorslapen heel goed tot ze 6 maanden was nu is ze 15 maanden en op eens slaapt ze weer door.

Denk dat ze het toch zelf aan gaan geven. Alhoewel ik veel "tips" kreeg om haar door te laten slapen. Over gaan op de fles en nutrix, gewoon laten huilen, alle laatste voedingen kolven en dan veel geven (weet je wat ze gedronken heeft) water geven ipv de borst.
Nou ik zag het geen van alle zitten. Nu sliep iedereen met een minuut of 10 weer dus liet het lekker zo.

Groeten
 
Op zich is het normaal hoor. ik heb zelfs de kleine tot 5 maanden zelf 's nachts wakker gemaakt omdat ik dan zo last heb van de stuwing. Sindsdien slaapt ze door.
 
Ik herken het wel. Vanaf een maand of 4 kwamen er bij mij langere tijden tussen 's nachts. Overdag liet ik er 3 a 4 uur maximaal tussen zitten. Dus wanneer ze sliep, maakte ik haar wakker. Zo kwam er steeds meer een ritme in en sliep ze met 5 maanden door. Met 6 maanden kon de late voeding eraf, dus nu slaapt ze van 20.00-7.30 uur! Het komt vanzelf wel goed.
Intensief is het zeker, maar hoe langer je voedt, hoe minder intensief het wordt. Ik hoef nog maar 3x per 24 uur te voeden ( ze is nu bijna 8 maanden), omdat ze nu ook een warme maaltijd en dergelijke eet.
Succes.
 
Terug
Bovenaan