Ik geef nu ruim 10 weken borstvoeding en eet alles!! Ja, dus ook ui, rode peper, knoflook, paprika. Alles!! Tijdens de zwangerschap ook gegeten en gewoon mee door gegaan. Ze zeggen dat je kindje er dan aan gewend is. Die eerste zes weken krijgen ze toch wel krampen, of je die dingen nou eet of niet. Ik moet er niet aan denken om een jaar lang geen teentje knoflook te kunnen eten. Als jij gewend bent om die dingen te eten zou ik er gewoon mee doorgaan. Doen ze in landen als Indonesië ook. Ruben heeft die eerste zes weken krampjes gehad zoals iedere baby maar heeft nu nergens last van. Ook niet van een kopje koffie of een glaasje wijn. Je moet natuurlijk matig deze producten drinken. Sterker nog: jouw voedingskeuze verandert de smaak van de bv. Wanneer jij gevarieert eet, zal je kindje meer vertrouwt raken met verschillende smaken. Daardoor zijn bv kinderen vaak minder kieskeurig!
Wanneer jij iets eet waar je ziek van wordt, heeft dit geen effect op de borstvoeding! Je kan een bacterie die in je darmen zit niet via de borstvoeding doorgeven aan je kind. Ik spreek nu uit ervaring (ik ruim een dag lang buikpijn en diaree, Ruben nergens last van.)Wanneer jij ziek bent maakt je lichaam juist antistoffen aan en geeft deze door aan de baby via de bv. Daarom heb je zelf nu misschien vaker last van een verkoudheid terwijl er niets aan de hand is met je kindje. Wonderlijk spul!
groet,
Jinny