borstvoeding

Hoi, ik ben 16 weken zwanger en ik vroeg me af, als je borstvoeding geeft, mag je dan gewoon alles weer eten?

Bijv. filet american? mag je dat dan gewoon weer hebben?

 
Ja, je mag met borstvoeding weer alles eten. Al ben ik dan nog wel voorzichtig met rauwe producten, aangezien je er toch zelf ziek van kan worden.... en als je ziek bent, gaat de borstvoeding meestal niet fantastisch.... Ook kan je baby kramp krijgen van bepaalde etenswaren.

Heb je toch iets om je op te verheugen.... straks weer heerlijk alle "foute" dingen eten die je nu niet mag....

Groetjes Nynke
 
Hihi

Je mag bijna alles weer eten als je borstvoeding gaat geven. ik was net bevallen en na 3 uur zat ik lekker aan een stokbroodje rauwevlees. Ik kreeg wel het advies van d ekraamzorg zolang ik borstvoeding geef, eet geen /of pas op met pitig gekruid eten, citrusvruchten ( sinaasappel, crapefruit) prei en uien. dit kan namelijk op de darmen van je kindje werken, en kunnen ze last krijgen van krampjes.   Ik ga 2.5 mnd borstvoeding en ik probeerde een keertje een prei schotel uit en na de aller eerste voeding merkte ik dat ze last had van krampjes.maar ik heb ook al een keertje een sinaasappel geprobeerd en daar reageerde ze niet op. dus ik eet nu gewoon lekker citrusvruchten. Gewoon kleine beetjes proberen en kijken hoe het gaat, het gaat allemaal vanzelf, maak je niet druk. ik geef u al 5.5 mnd met veel plezier borstvoeding en nog steeds op vraag en aanbod en ze groeit er goed!

succes
 
Hi hi, en vooral oppassen met alcohol! Anders heb je een dronken baby

Je kan wel een glaasje drinken direct na het voeden. Eén glas alcoholische drank is ongeveer na een uur uit je lijf, twee glazen na 2 uur.

Een collega van mij heeft het een keer gehad dat ze haar baby niet meer wakker kon krijgen omdat ze zo vast sliep. Huisarts gebeld en toen kwamen ze er achter dat de collega alcohol had gedronken en haar dochtertje dus via de borstvoeding. Haar kind sliep op dat moment haar roes uit...

Groetjes,
Marieke
 
Ik heb gewoon alles gegeten tijdens de borstvoedingsperiode. Je merkt het vanzelf. Maar meestal heeft een baby nergens last van.
Ook alcohol heb ik gedronken. Ik dronk dan vrijdagavond 2 glazen en zaterdag 2. Ook wel eens drie.
Mijn kind reageerde er niet anders op hoor! En het kan wel voorkomen natuurlijk, maar das ook niet zo'n ramp, dan weet je gewoon dat je moet oppassen. Tuurlijk moet je je niet aangeschoten drinken of dronken worden.
 
misschien moet ik maar es alcohol gaan drinken ha ha dan slaapt Jamila bijna 6 mnd misschien es door en kom ik ook weer een beetje bij, behalve dan dat ik waarschijlijk met 1 glaasje al erg dronken ben en dus de volgende dag een kater.

Ik kan alles eten behalve prei daar krijgt ze krampjes van. Ben nu aan het uitzoeken of ze koemelkeiwitallergie heeft en mag dus geen melkprodukten.

geniet van de zwangerschap
 
Ik geef nu ruim 10 weken borstvoeding en eet alles!! Ja, dus ook ui, rode peper, knoflook, paprika. Alles!! Tijdens de zwangerschap ook gegeten en gewoon mee door gegaan. Ze zeggen dat je kindje er dan aan gewend is. Die eerste zes weken krijgen ze toch wel krampen, of je die dingen nou eet of niet. Ik moet er niet aan denken om een jaar lang geen teentje knoflook te kunnen eten. Als jij gewend bent om die dingen te eten zou ik er gewoon mee doorgaan. Doen ze in landen als Indonesië ook. Ruben heeft die eerste zes weken krampjes gehad zoals iedere baby maar heeft nu nergens last van. Ook niet van een kopje koffie of een glaasje wijn. Je moet natuurlijk matig deze producten drinken. Sterker nog: jouw voedingskeuze verandert de smaak van de bv. Wanneer jij gevarieert eet, zal je kindje meer vertrouwt raken met verschillende smaken. Daardoor zijn bv kinderen vaak minder kieskeurig!
Wanneer jij iets eet waar je ziek van wordt, heeft dit geen effect op de borstvoeding! Je kan een bacterie die in je darmen zit niet via de borstvoeding doorgeven aan je kind. Ik spreek nu uit ervaring (ik ruim een dag lang buikpijn en diaree, Ruben nergens last van.)Wanneer jij ziek bent maakt je lichaam juist antistoffen aan en geeft deze door aan de baby via de bv. Daarom heb je zelf nu misschien vaker last van een verkoudheid terwijl er niets aan de hand is met je kindje. Wonderlijk spul!

groet,
Jinny
 
Terug
Bovenaan