borstvoeding

mijn zoontje van nu 7 weken oud geef ik borstvoeding maar nu komt hij  na een uur al weer mopperd wakker. wat moet ik nu. moet ik hem dan inderedaad weer geven of moet ik hem laten mopperen. ook slaapt hij overdag moeilijk in zijn bedje. Hij ligt dan hardverscheurend in zijn bedje te huilen maar ik blijf doorzetten en geef hem dan een aai over zijn bol, laat hem nog even een boertje doen maar blijft zo huielen wat moet ik nu wie kan mij uit de brand helpen

ik denk dat het de zogenaamde regeldagen zijn dan kunnen ze ineens onrustig zijn en alleen maar willen drinken en rond de 6 weken zijn er vaak regeldagen, je zou een borstvoedingsorganisatie kunnen bellen die helpen je graag en weten er meer van dan ik, succes

hoi,

Heb je al eens gekeken op www.borstvoedingsforum.nl ?
Daar kun je je vraag stellen aan alle andere mama's die bv geven.

Wat jij beschrijft lijkt heel veel op regeldagen.
Je kleintje wil zelf de productie opkrikken, omdat hij wat meer nodig heeft.
Door vaker aan te leggen verhoog je de productie.

Het duurt misschien 2 dagen en gaat daarna weer over!

groetjes Linda

( geef nu bijna 9 mnd volledig bv voor de 3e keer...)

Hoi,

Heeft je zoontje niet gewoon kramp?
Dat komt normaal gesproken zo'n uurtje na een voeding opzetten.
Vaak willen ze dan gewoon zuigen omdat dan de darmpjes weer op gang komen.

groetjes asda

Ik zou hem in iedergeval niet zo laten huilen. Ze hebben dan niet echt
veiligheid als ze zo aan het huilen zijn. Je zou hem denk ik beter bij
je kunnen nemen of hem bij je in de kinderwagen laten slapen. Dan voelt
hij dat je bij hem bent. Bij mijn zoontje werkte dat heel goed. Pas
later ben ik hem overdag in zijn wiegje boven gaan leggen.

Heeft je zoontje veel last van krampjes?

Heb je een makkelijke bevalling gehad? Ik vraag dat omdat kindjes die
met de vacuum zijn geboren vaak last van hun nekje kunnen hebben wat
invloed heeft op de darmen en op het huilen. Hiervoor is een bezoek aan
een osteopaat een geweldige oplossing.

Doe vooral wat je moederhart je ingeeft, dat is eigenlijk altijd het beste.

Groetjes,

Miriam, mama van Hugo, 19 weken

Ik gaf altijd borstvoeding op verzoek. Meestal zaten er ongeveer twee,drie tot  vier uur tussen, maar ook waren er wel eens dagen (regeldagen) dat mijn zoontje elk uur kwam. Gewoon lekker aanleggen als je kindje er behoefte aan heeft.En binnen een paar dagen kan het zo weer anders zijn.  Borstvoeding is natuurlijk meer dan eten alleen. Je kindje wil lekker dicht bij je zijn en voelt zich veilig bij z'n mama. Groetjes!

Ik heb ook altijd aangelegd op verzoek. Soms om de 3 uur, soms ineens na een uur weer honger.. Werkte bij mij prima!
Als het inderdaad regeldagen zijn is het met een dag of 2 weer over. Ik heb ook wel eens gedacht dat het niet goed was, maar mijn gevoel zei te blijven voeden op verzoek. Binnen 2 dagen zat ze weer in een normaal ritme van om de 3 uur, dus wees niet bang dat als je een paar dagen vaker voedt, je dat moet blijven doen.

groetjes, Ellen

kijk eens op de site www.inbakeren.nl
niet zozeer om in te bakeren maar om iets te zoeken over regelmaat en het huilen van je kindje.
Ik heb het bij allebei mijn kinderen gehad, op een gegeven moment weet je niet meer of ze nou moe zijn of honger hebben.
Ze zijn te moe om te drinken en te hongerig om te slapen, met de regelmaat regels breng je regelmaat in de dag en weet je kindje weer wat hem te wachten staat.
Het werkt echt ik heb het bij allebei mijn kinderen moeten doen en ze werden er meteen rustiger van.
Martine

Terug
Bovenaan