borstvoeding

hoi,

ik geef nu pas 2 weken bv. Mijn ene borst is zwaarder en voller dan de andere borst en hangt ook. Heeft er iemand tips/ervaringen hiermee?   Het is geen gezicht zo, twee ongelijke borsten....

gr. ries_je

hoi ik heb daar geen last van ik geef twee borsten per voeding eerst geef ik de ene borst en dan een schone luier en de tweede borst als toetje. misschien heb je er wat aan.

Bij mij valt het ook wel mee.
Wel merk ik duidelijk verschil in m'n borsten hoor. De linker voelt altijd veel sneller vol (en daar krijg ik ook sneller last van harde plekken, en drie weken terug zelfs een borstontsteking), terwijl m'n rechter borst meer melk geeft. Vind ik ook nog steeds vreemde combinatie...

Ik geef ook altijd twee borsten trouwens. De ene voeding met de ene beginnen en als die goed leeg is gedronken de tweede aanbieden. De volgende voeding begin je dan met de andere. Op die manier worden ze allebei evenveel gestimuleerd.

Misschien kun je de borst die nu het kleinst is juist een tijdje wat vaker als eerste aanbieden zodat die wat meer gestimuleerd wordt (wel op letten dat die andere ook regelmatig goed geleegd wordt natuurlijk want anders heb je kans om daar een ontsteking te krijgen).

Als je vragen hebt over borstvoeding kan ik je het borstvoedingsforum aanraden:
www.borstvoedingsforum.nl
Daar krijg je altijd snel reacties van andere moeders die bv geven en ook lezen er vrijwilligers van borstvoedingsorganisaties mee.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,
Het kan dat je ene borst meer voeding geeft dan de andere. Geef je 1 of 2 borsten per voeding?? Bij 2 borsten moet je de voeding daarna beginnen met de borst waar je mee geindigd was anders stimmuleer je de een veel meer dan de andere.
Bij mij gaf de ene borst in het begin ook veel meer dan de andere, dus die ene was ook veel voller en stond meer spanning op. Dat is na een paar weken helemaal bij getrokken. En geef nu 7 maanden borstvoeding. Dus ik zou me er niet te druk over maken het komt denk ik allemaal wel goed.
Groeten van Lotte (mama van Lara 04/12/2006)

hoi, wat een reacties zeg! Ik probeer altijd 2 borsten te geven. Mijn linkerborst is altijd veel voller en is ook de borst die hangt. Mijn baby drinkt eerst uit de borst waarmee ik de vorige keer geeindigd ben, dan een luiertje verwisselen, dan de andere borst. Ik vind het alleen zo moeilijk om erachter te komen wanneer de ene borst leeggedronken is. Mijn baby is bijna 2,5 week oud, dus echt veel ervaring heb ik nog niet. Alle reacties zijn welkom.    

Ik heb bv gegeven uit 1 borst vanwege een ingetrokken tepel aan de andere kant.
Heb dus tijdens de bv met ongelijke borsten gelopen. Ziet er niet zo leuk uit, maar onder een wijd shirt valt het niet op. Je moet er wat voor over hebben hé.
Nu heb ik nog steeds ongelijke borsten, geef al 5 mnd geen bv meer, de een hangt ook veel meer dan de ander..
Sil

Terug
Bovenaan