borstvoeding...

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,
Mijn zoontje van 6 weken slaapt af en toe de nacht door, maar komt overdag dan moeilijk aan de 6 voedingen.
zijn schema ziet er dan ong zo uit:
6.30 / 10.30 / 14.30 / 18.30 / 22.30
Als ik hem laat slapen komt hij om de 4 / 4.5 uur.
Als ik hem om de drie uur wakker maak voor een voeding, hang hij half slapend aan de borst en drinkt ie niet goed.

Is het erg kwalijk als hij nu op de 5 voedingen zit?
Heeft iemand eventueel tips of adviezen?

groetjes marina

Dat ligt volgens mij aan het gewicht van je zoontje. Laat hem wegen op het cb. en vraag of 5 voedingen genoeg zijn. Zou best kunnen.

Mijn advies is: voeden op verzoek en niet op schema. Je kindje regelt het zelf wel.

Hoi Marina,

Hoe gaat het nu met je, verloopt het voeden inmiddels weer wat prettiger?

Uit je vorige bericht blijkt, dat jullie een moeizame start hebben gehad met borstvoeding. Ik denk dat het daarom essentieel is, om eerst vast te stellen of je zoontje nu wél voldoende binnenkrijgt en de route die je kiest daarop te baseren. Bij te weinig melkinname zal er o.a.  juist vaker moeten worden gevoed (op zijn verzoek, maar ook op jouw verzoek), als je kindje volgens de richtlijnen voldoende binnenkrijgt kun je de frequentie meer aan hem overlaten.  Een baby krijgt voldoende binnen als hij ongeveer zeven voedingen per etmaal krijgt, tussen de 100 en 200 gram per week groeit, flinke plasluiers maakt (in ieder geval zes kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal; de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken), regelmatig zachte, lichtgekleurde ontlasting heeft en tevreden en alert is.

Groetjes van Yvonne

Als ik jou was zou ik goed naar je kind kijken. Als je kind alert is en voldoende plasluiers heeft zou ik gewoon op verzoek van je kind gaan voeden en geen kunstmatig schema gaan aanhouden.  

Terug
Bovenaan