borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Zijn hier eigenlijk nog meiden die borstvoeding geven? Ikzelf allang niet meer... maar heb echt onwijs respect voor de vrouwen die het nog wel geven... ik had helaas geen voeding meer...

Na een hele moeizame start met de borstvoeding (ik vond het echt vreselijk) krijgt mijn dochter die inmiddels bijna 18 maanden is, 's avonds voor het slapen gaan nog bv. En een enkele keer als ze 's nachts overstuur wakker wordt leg ik haar aan en dan valt ze heerlijk in slaap.
Ik ben helemaal niet zo een moeder die voor bv is hoor maar ik vind het nu toch wel moeilijk om helemaal te stoppen, maar ik denk niet dat het nog lang zal duren want 's avonds is het nog heel even aan de borst en dan heeft ze al geen interesse meer, dus ben benieuwd wanneer we echt stoppen.

Groetjes van Sonja mama van Daniëlle (22-06-2007)

Echt goed van je hoor... helaas ben ik met ongeveer 7 maanden gestopt...

hoi meiden,
na 17 maanden met veel plezier borstvoeding te hebben gegeven heb ik afgelopen vrijdag de beslissing genomen en ben ermee gestopt   . Het viel me zwaar om eerlijk te zijn, het was toch wel iets gezelligs knus. Sarah kreeg nog bv 's ochtends vroeg, 's middags en 's avonds even kort voor het slapen gaan maar ook 's nachts als ze kwam. En dat laatste werd dus ook het probleem. Ze kwam nog steeds minstens 3 a 4 keer per nacht en dat brak me echt op. Ik zat er helemaal doorheen en in overleg met het consultatiebureau toch deze beslissing genomen. Geen borstvoeding meer en slaaptraining voor Sarah.

Ondanks dat ik de knusse momenten mis ben ik blij dat we de beslissing zo genomen hebben. Afgelopen weekend was even aanpoten maar inmiddels slaapt Sarah stukken makkelijker in en slaapt ze bijna de hele nacht aan één stuk door. En slapen was hier echt dagelijks een drama bij alle slaapjes.

Dus geen borstvoeding meer hier maar wel weer meer slaap.

Groetjes,
Tamar

Hoi Tamar,
ik herken wel een beetje de problemen van de nacht. Wij hadden dat een paar maanden geleden ook. Daniëlle werd dan rond 2 uur 's nachts wakker en zodra ik haar hoorde ging ik naar beneden en gaf haar bv. Toen ook voorgelegd bij het CB en die zeiden ook; laat maar even huilen, niet toegeven.
Vond het wel erg moeilijk maar na een paar nachten had ze wel door dat ik niet kwam en vanaf toen sliep ze lekker door.
Vandaar nu eigenlijk alleen nog voor t slapen gaan 's avonds, voorheen deed ik dat 's middags ook nog maar dat doe ik al niet meer, maar ik geniet nog wel van de momenten samen met mn moppie, vooral omdat ze overdag echt nooit (en dan bedoel ik ook nooit!) lekker bij me wilt zitten om te knuffelen, ik krijg wel kusjes maar nooit echt lekker knuffelen,

groetjes van Sonja

Hoi hoi

Ik geef ook nog steeds BV, dit heb ik nooit zo gepland maar is eigenlijk vanzelf zo gegaan. In principe alleen 's avonds ('s nachts) en in de ochtend.. Birgit slaapt niet goed door 's nachts en dan is het wel makkelijk omdat ze dan over t algemeen t snelst weer in slaap valt.. ik doe het dus eigenlijk uit gemakzucht... Als we samen thuis zijn leg ik haar voor haar middag dutje ook nog even aan, dan wordt ze lekker rustig.

Ik zie wel hoelang t nog duurt, ik denk elke keer ik moet n keer stoppen maar heb geen zin om 's nachts die strijd aan te gaan..

Evelien

Terug
Bovenaan