Borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb een vraag over borstvoeding en misschien hebben meerdere dit.
Mijn borsten zitten zo vol dat de zoogkompressers binnen een uur drijf nat zijn. Nu heb ik ook van mendela van die kuipjes (omdat mijn tepel plat blijft met voeden)en die zitten ook helemaal vol melk. Ik zat eerst te denken aan kolven maar aan de andere kant blijf ik dan zoveel melk aan maken. Wie kent dit of heeft dit ook en wat doen jullie ik heb nu elke keer mijn kleren drijf nat.

Groetjes Lil

Hi,

Ik zit met hetzelfde! Zat net na de voeding te bedenken dat ik maar eens de bosrtvoedingssite ga bekijken voor tips.

ik gebruik nu lilypads, maar ook die lekken door, dus nu lilypads en zoogcompressen. wellicht is dat d eoplossing.
wat ik ook merk, wellicht heb je dat ook, is dat als ik een borst geef, de andere ook behoorlijk mee lekt. ik heb vandaag er een bakje ondergehouden. De ene borst werd in ongeveer 12 minuten leeg gedronken, de andere druppelde 15 ml melk in het bakje.

bedacht wellicht moet ik elke voeding een bakje eronder houden en zo vast een voorraadje melk aanleggen in de vriezer.

wat verder te doen tegen het lekken weet ik ook niet, hoop dat we hier nog wat bruikbare tips krijgen. maar je bent dus niet de enige met dit toch wel kleine ongemak.

je moet niet gaan afkolven want daarmee verhoog je je productie alleen maar, help niks tegen het lekken. Helaas is er weinig aan te doen, maar het stopt wel op een gegeven moment. Gewoon  toch compresses gebruiken. ik lek inmiddels niet meer, alleen heel af en toe nog even.

groetjes,
lia

Ja ik dacht ook al dat ik niet moest gaan kolven omdat het dan niet minder gaat worden.
Nu doe ik wel als ik de borst geef de andere borst bloot leggen en een spug doekje er onder omdat hij heel hard mee loopt.Ik merk ook dat waneer Jayden bijna gevoed wordt ze heel erg beginen te lopen en waneer hij huilt.Volgens de verloskundige geef ik slagroom hij zat met 6 dagen over zijn geboorte gewicht heen en hij hoeft ook niet veel moeite te doen om te zuigen het loopt er zo al uit.

Gr lil

nu dan maar hopen dat het zich zelf gaat reguleren. ik had het de eerste week ook 's nachts. In bed zo'n vierkante doek uit het kraampakket, handdoek en hydrolfiel luier erbij. want bed werd gewoon drijfnat van de lekkende borsten. nu is het 's nachts al minder, dus wellicht gaat het lekken ook wel minder worden.

ik zou iid ook niet gaan kolven.

ik heb wel op een bv site een soort compressen gevonden die melk kunnen opvangen. maar of dat het nou is. misschien moeten we maar gewoon om het uur de compressen vervangen.

ik hoop wel dat het lekken van de andere borst minder wordt als ik voeding geef, want om nou straks als ik op pad ben en elders de borst moet geven en dan de andere ook moet bedekken omdat die zo lekt... dat lijkt me erg onhandig...

Hoe doe jij dat?? Heb je al elders een bv gegeven?

Nou mijn borsten lekken nog steeds wel maar het wordt wel iets minder.
Ik had van het ziekenhuis van die doppen van medela gekregen omdat mijn tepel terug trekken deze zuigen vacuum en je tepel komt er dan beter uit nou bij mijn werkt het niet maar ik gebruik hem wel om de melk op te vangen je moet er alleen niet mee bukken omdat de  melk er via de  gaatjes die boven in zitten er zo  uit loopt.Zo blijven je tepels wel droog.  Vaak doe ik met het voeden op de borst die mee lekt een spuugdoekje en vang het zo op.

Groetjes lil

EY.

ik geef geen borstvoeding, maar zodra sem begint te huilen heb ik de natte plekken in mijn kleding, zoogcompressen zitten altijd vol.
terwijl ik nog geen 24 uur borstvoeding heb gegevan.
dat vind ik pas raar.

xxx

Terug
Bovenaan