borstvoeding

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
leuk dat er nu ook een forum is voor de baby's van na de zomer van 2007,ik zat eerst op dat forum.
ik ben namelijk 10 september bevallen op de snelweg in de ambulance van een zoon (wouter).
hij is nu bijna een half jaar en zit nog op volledige borstvoeding mijn vraag is wanneer moet er echt bijvoeding bijkomen en hoe kan ik hier het beste mee beginnen,wouter wil echt alleen maar de borst hij weigert elke fles(behalve de fles van tommee).
mijn oudste twee kregen de fles dus ik heb hier geen ervaring mee.
welke kindjes krijgen nog steeds volledige borstvoeding en hoeveel wegen ze?
wouter groeit enorm hij is ruim 8 kilo,is dit normaal?
groetjes daan

Hoi,

ik zit ook op het zomer-2007forum en geef nog steeds volledige bv, dus ik hoop dat ik je wat antwoorden kan geven.

Het groeien van je kindje is volkomen normaal hoor. Kijk maar eens op www.borstvoeding.com. Daar kan je een groeicurve aanmaken speciaal voor borstgevoede kindejs, want de tabellen op het cb zijn veelal gebaseerd op kv. Hier staat ook informatie over bijvoeding.

Je kan als je kindje een half jaar oud is voorzichtig beginnen met het aanbieden van bijvoeding. Ik kan je adviseren om te beginnen met groenten, omdat er heel veel kinderen zijn die als ze met lekker zoet fruit zijn begonnen niet zoveel zin hebben in groentes. In het begin is een paar hapjes echt voldoende en de hoeveelheid kan je langzaam verhogen. Geef eerst vier dagen hetzelfde, wacht dan een of twee dagen om te kijken of er geen reactie op komt en begin dan pas met een andere soort. Als je ongeveer een maand met groente bezig bent kan je rustig met fruit beginnen en later kan je ook beginnen met een korstje brood.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om je kindje uit een gewoon bekertje te laten drinken? Daar drinkt mijn zoontje ook uit en dat gaat heel goed. We doen er steeds een klein beetje in en dat drinkt hij op. Nu krijgt hij alleen nog water of rooibosthee te drinken, maar hij is natuurlijk ook ouder als jou kindje.

Kan je wat met deze informatie? Als je nog vragen hebt mag je altijd een berichtje plaatsen op het zomer-2007forum.

Groetjes van Marloes

Hoi Daan, ik zit net als Marloes ook op het zomer 2007 forum en geef mijn dochter ook nog steeds bv, ze is van 22 juni 2007 (dus 8 maanden). Ik ben begonnen met bijvoeden toen ze 6 maanden was. Idd ook eerst met groente begonnen, een paar hapjes en een paar dagen hetzelfde. Ze at al gauw een een heel potje op. Daarna ook met fruit begonnen en toen ze 7 maanden was stukjes brood geprobeerd, daar vond ze toen nog niet zo veel aan maar sinds 2 weken eet ze al een hele boterham met smeerkaas of smeerworst op. (volkoren brood zonder korstjes).
Mijn dochter wil ook niet uit de fles drinken wat soms wel lastig is als ik eens een hele dag wel wil (zonder haar), dat gebeurt ook bijna niet, gelukkig werk ik nog niet!
Ze drinkt nu wel uit een kopje een beetje water of thee en soms ook een paar slokjes drinkyoghurt.
Nou succes met je kleine,
groetjes van Sonja

bedankt voor jullie reacties
ben naar het cb geweest en heb nu een nieuw voedings schema,kan hier me wel in   vinden.
we zijn nu groente en fruit aan het proberen in combinatie met bv.
de fles heb ik op gegeven,en ben nu van plan om wouter tot 1 jaar zelf te voeden

Hoi,

als je nogmeer vragen hebt over borstvoeding kan je ook altijd hier kijken.

Groetjes van Marloes

Hoi,

als je nogmeer vragen hebt over borstvoeding kan je ook altijd hier kijken.

Groetjes van Marloes

gaat geloof ik niet goed met de link. Nou ja ik bedoel dus te zeggen dat je eens kan kijken op www.borstvoeding.com  of op www.borstvoeden.info

Terug
Bovenaan