borstvoeding

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
leuk dat er nu ook een forum is voor de baby's van na de zomer van 2007,ik zat eerst op dat forum.
ik ben namelijk 10 september bevallen op de snelweg in de ambulance van een zoon (wouter).
hij is nu bijna een half jaar en zit nog op volledige borstvoeding mijn vraag is wanneer moet er echt bijvoeding bijkomen en hoe kan ik hier het beste mee beginnen,wouter wil echt alleen maar de borst hij weigert elke fles(behalve de fles van tommee).
mijn oudste twee kregen de fles dus ik heb hier geen ervaring mee.
welke kindjes krijgen nog steeds volledige borstvoeding en hoeveel wegen ze?
wouter groeit enorm hij is ruim 8 kilo,is dit normaal?
groetjes daan

Hoi,

ik zit ook op het zomer-2007forum en geef nog steeds volledige bv, dus ik hoop dat ik je wat antwoorden kan geven.

Het groeien van je kindje is volkomen normaal hoor. Kijk maar eens op www.borstvoeding.com. Daar kan je een groeicurve aanmaken speciaal voor borstgevoede kindejs, want de tabellen op het cb zijn veelal gebaseerd op kv. Hier staat ook informatie over bijvoeding.

Je kan als je kindje een half jaar oud is voorzichtig beginnen met het aanbieden van bijvoeding. Ik kan je adviseren om te beginnen met groenten, omdat er heel veel kinderen zijn die als ze met lekker zoet fruit zijn begonnen niet zoveel zin hebben in groentes. In het begin is een paar hapjes echt voldoende en de hoeveelheid kan je langzaam verhogen. Geef eerst vier dagen hetzelfde, wacht dan een of twee dagen om te kijken of er geen reactie op komt en begin dan pas met een andere soort. Als je ongeveer een maand met groente bezig bent kan je rustig met fruit beginnen en later kan je ook beginnen met een korstje brood.