borstvoeding

Hallo moeders,

Hebben jullie ervaring met het op je vrije dagen geven van volledige borstvoeding, en op werkdagen de fles! En danzonder te kolven? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes

HoiHoi

Heb zelf geen ervaring maar wat ik wel heel lang gedaan heb is op werkdagen alleen sochtends en savonds voeden voor en na het werk en dan op t werk maar 1 keer kolven, terwijl ik op mn vrije dagen overdag wel   op twee of drie borstvoedingen zat. Dat ging prima, had dan wel op het einde volle borsten en moest echt snel naar huis om te voeden maar verder beviel het me goed..later ook nog overgegaan op alleen ochtend en avond borstvoeding en overdag de fels, dus zonder te kolven maar dan ook op mn vrije dagen..Weet dus niet of wat jij wil gemakkelijk gaat maar in principe zou het moeten kunnen omdat de meeste melk pas wordt aangemaakt als je kindje aan het drinken is...<<BR>
Veel succes en ben benieuwd naar je ervaringen!

Liefs,Marcia mv Puck en Sjors

Zelf geen ervaring, maar een vriendin van me wilde het zo doen en had de eerste dagen op dr werk heel veel stuwing en na paar dagen niet genoeg voeding meer dus moest ze stoppen!

zonder het kolven lijkt het mij erg onprettig. heb je niet toevallig de mogelijkheid om tijdens het werk je kindje live te voeden door naar de oppas te gaan? veel vrouwen vergeten dat dit ook een optie kan zijn waar je werkgever aan mee dient te werken.

groetjes

Hallo, ik kom oorspronkelijk van het april-forum, maar breek even in.

Persoonlijk zou ik het niet doen. Je melkproductie zal dan toch achteruit gaan, en op werkdagen zul je in het begin nog gigantische volle borsten hebben.
Wat is je beweegreden hier in? Heel officieel moet je werkgever je een ruimte aan kunnen bieden om te kolven, en je mag een kwart deel van je werkdag besteden aan kolven!! Maar verder kun je  volgens mij zonder al te veel problemen je kindje op werkdagen flesvoeding geven en op dagen dat je thuis bent borstvoeding, maar waarom zou je dat doen? Je zult toch op werkdagen moeten kolven om de productie goed te blijven houden, dus de melk heb je wel.

Ikzelf ga het zo doen: vlak voor het naar werk gaan live voeden, (zal rond 7 uur wezen), om 12 uur pauze en kolven en om half 5 weer naar huis, zodat ik 5 uur live kan voeden. dan zit er dus 4 1/2 uur - 5 uur tussen ipv 4 uur. Daarmee kom ik dus ook lang niet aan het kwart deel van de werkdag te gaan kolven, maar ik hoop dat ik het hiermee redt en anders moet ik 2 keer op een dag zien te kolven.

ymjo heb je al besloten wat te doen? Het is nl al even geleden dat je het vroeg. Ik persoonlijk zou het niet doen er zijn genoeg mensen die dit probeerde en hierdoor moesten stoppen met voeden omdat de productie niet meer voldoende was en hierdoor het kindje af ging vallen! Niet zo best dus. Je moet idd ook naar huis kunnen om te gaan voeden als je de mogelijkheid qua afstand hier voor hebt. En als kolven een probleem is (omdat het niet lukt ofzo) tja dan zal je toch helemaal over moeten op de fles ben ik bang.

Succes Macka

Terug
Bovenaan