Borstvoeding ?

Hallo hallo! Zijn er nog meer dames over die nog bv geven? Gaan jullie straks ook bijvoeden a la rapley?
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met bijvoeden a la rapley en het is erg grappig om te zien!

Ik ben de bv nu aan het afbouwen. Geef nu nog ochtend en avond de laatste voeding bv restfles en natuurlijk bijvoeding de rapley methode wil niet zo lukken. Mijn zoon van 6 maanden stopt het eten niet in zijn mond en ik heb er miss wel te weinig geduld voor dus nu toch maar pureren dat gaat goed hij eet alles tot nu toe. Fruit doe ik zelf groente soms en soms potjes. De fruit soorten die ik tot nu toe heb gedaan zijn peer banaan meloen pruim en nectarine soms met liga erdoor. Ook ben ik nu begonnen met brood vandaag bijna een hele boterham met boter en smeerkees euhh kaas lol.
brood eten is nog wel lastig maar hij vindt het wel lekker. pakt jouw kindje wel zelf het eten of voer je toch?

Hoi,

Ik geef ook nog volledige borstvoeding.
Komend weekend gaan we beginnen met bijvoeidng. Maar niet Rapley. Ik vind het helemaal niets!
Als je leest dat kindjes zih soms verslikken en dan kokhalzen....brrrr! Las vorige maand in de ouders van nu een artikel van een kindje dat bijna gestikt was in een druif! Doe mij dus maar gewoon pureren! Bij mijn oudste ook gedaan en die eet prima!

Overigens zou ik erg oppassen met brood nog! Dat advseren ze ook pas met 7 maand ivm glutenallergie!

Ja, ze pakt het eten zelf op en stopt het in haar mondje. Of ze slingert het ergens anders heen...hihi. Gelukkig hebben we deze week veel buiten kunnen eten! Ze heeft nu appel, banaan, meloen, brocolli geprobeerd. Ik denk niet dat ze veel binnen krijgt hoor. Dat moet echt groeien, daar moet ik echt geduld voor hebben. Haha, dat is wel eens lastig, maar ja we zijn nog maar net begonnen.

Wat het kokhalzen betreft, ja dat is de eerste keer een beetje eng. Maar ik heb me goed ingelezen en het goed bekeken, toen ze het deed en het is een heel natuurlijk iets. Ze krijgt iets in d'r mond/keel wat ze nog niet kent en dat probeert ze weer uit te spugen. Lukt altijd en daarna gaat ze vrolijk weer verder! Als ze eenmaal door heeft dat het eten is, verdwijnt dat van zelf.
En tja, de verhalen waarbij het een keer niet goed gegaan is, die zullen er zeker zijn. Maar je bent er zelf bij en weet zelf wat je, je kindje wanneer aanbiedt. Ik ken ook veel verhalen waarbij het heel goed gaat!

Oja, broodkorstje mag inderdaad wel, maar brood zou ik ook nog een maandje mee wachten!

Hier ook nog bv en bijvoeden doe ik deels rapley! Is echt super en ons zoontje vind het echt helemaal geweldig.
Volgens mij gaat het rapley principe ervan uit dat als je kind het niet in zn mondje stopt het er nog niet aan toe is. En spelen mag. Ook is het belangrijk dat je het het kindje zelf laat doen. Als je de stukken gaat voeren is het idee van rapley weer een beetje verloren gegaan.

groetjes Baukje

bij mij op het cb zeiden zed dat ik wel al brood mag geven. Rekening houden met allergieen is vooral belangrijk als het ook in de familie voorkomt. Ik geef een boterham met smeerkaas of met stroop en dat eet hij met plezier gaat steeds beter zonder verslikken of hoesten. Alleen heeft hij na de boterham geen zin meer in de fles maar daar wacht ik dan gewoon wat langer mee.

Hallo,

Ik geef nog volledig BV en verder nog niks. Dani is pas 8 maart geboren.
Wat is rapley precies?? Bij Sam (bijna 2) heb ik op het begin alles gepureerd.

Groetjes Patries

Hallo Patries, bij de rapley methode geef je, je kindje geen gepureerd eten maar 'stukjes'. Je kindje pakt het zelf op en stopt het zelf in zijn mondje. Dat is heel kort wat rapley inhoudt. Het is een (vinden voorstanders!) natuurlijk vervolg op de de bv. Als je meer wilt weten kun je eens googlen op Rapley of eens hier kijken:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/

Het is een (vinden voorstanders!) natuurlijk vervolg op de de bv.

Terug
Bovenaan