Borstvoeding

He lieve meiden,

wow, wat leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn zeg.

Hier naast mij ligt onze jongedame heerlijk in de reiswieg te pitten, op het koelste plekje in huis. Wat een hitte zeg!

Ze doet het gelukkig helemaal goed. Ze slaapt heel veel en meld zich regelmatig voor eten.
Helaas loopt de borstvoeding niet lekker. In het ziekenhuis al niet goed mee begonnen (al die verpleegkundige die aan je borsten staan te trekken werken niet echt bevorderlijk!) en vervolgens toen ze thuis was is ze veel te veel afgevallen en leed ze aan luie ondervoeding, waardoor wederom de borstvoeding veel stress met zich meebracht.
Op één of andere manier lukt het me niet haar rustig aan te leggen en als ik wel rustig ben, ligt Iris te spartelen en huilen.
Nu kolf ik alles af en krijgt ze uit de fles. Morgen komt de lactatiekundige langs, dus ik ben benieuwd. Misschien kies ik er wel gewoon voor om over te aan op alles kolven, aangezien dat tot nu toe wel prima gaat, maar aan de andere kant wil ik die borstvoeding toch wel blijven proberen hoor, want als ze eenmaal lekker ligt te drinken is het toch wel erg bijzonder, maar ook erg tijdrovend!

Hoe loopt bij jullie de borstvoeding? Kolven jullie ook? Hoe zijn jullie ervaringen?

Ha Noompje, gefeliciteerd! Ik ben inmiddels ook bevallen, 14 juni van Bram. Ook gestart met borstvoeding en na drie weken daarmee gestopt. Ook in het ziekenhuis verkeerd begonnen en daarna Bram die niet goed aanhapte en geen goede zuigtechniek had (auw!). Ik had het helemaal gehad, het zoog echt al mn energie op. Dus vandaag voor het laatst gekolfd en Bram gaat volledig op flesvoeding over. Ik heb ook een lactatiekundige over de vloer gehad, kreeg goede adviezen maar de koek was echt op bij mij. Kolven ging goed, ik had ook veel melk en een sterke toeschietreflex. Kost ook wel weer extra tijd dat kolven maar als je het graag wil, moet het lukken. Veel succes!

ha noompje

ik geef ook borstvoeding demi is van 25 juni.
ze drinkt bij mij goed en komt ook veel aan,
alleen heb ik wel vaak pijn tijdens het voeden,
is eigenlijk heel raar heb dan ook geen kloven en ze hapt ook goed .... geen idee hoe het komt en ene keer is het ook erger als de andere.
ik ga denk ik ook binnenkort proberen te kolven, weet alleen nog niet of ik een kolf ga huren en kopen.
ik heb alleen een bijkomstig probleem dat ik migraine heb en nu steeds vette hoofdpijn heb en geen medicatie kan nemen (dus ook niet handig omdat ik dan eigenlijk alleen maar in bed kan liggen)

hoi!
ik kolf sinds een paar dagen ook al de voedingen omdat ze veel spuugt en ik het dan zo kan verdikken met Nutrilon. het is tijdrovend maar vind het ook prettig dat ik weet hoeveel ze drinkt. ook drinkt ze nu heel rustig. ik denk dat ik het zo blijf doen, kan ik ook weer makkelijker de deur uit...
Ik heb het vorige keer ook een half jaar zo volgehouden. het is zwaar maar heeft ook voordelen.
Succes! en hoe was het met de lactatie deskundige? ik ben benieuwd wat zij adviseerde!
groetjes

hey meiden,

Inmiddels kolf ik alle voedingen en krijgt ze het uit een flesje.
De lactatiekundige is idd geweest en die heeft haar eerst ingebakerd in een hydrofielluier en vervolgens aangelegd. Madammetje ging echter zo tekeer, dat ze geeneens tijd had te happen. Het werkte dus echt niet. Alle houdingen geprobeerd, maar ze vertikte het gewoon. De lactatiekundige gaf aan dat het op die manier geen doen is en ik maar beter kan stoppen, omdat het iedere keer een strijd zal zijn.

Ik vind het kolven behoorlijk intensief, maar in mijn verlof wil ik het wel proberen vol te houden. Ik heb alleen het idee dat mijn melkproductie terugloopt. Weten jullie wat ik daaraan kan doen.
En @ wolletje: hoeveel drinkt jou kleine per keer? En verdikken met Nutrilon? Waarom en hoe doe je dat?

Hoi Noompje,

Ze drinkt per keer wisselend van 90 tot 125 ml. ongeveer 6/7 keer per dag. ze is nu 4 weken. Ik gebruik Nutriton vanwege het spugen, dit helpt heel goed. alleen heb ik moeite met het vinden van een goede speen voor de verdikte voeding. De avant 3 is te klein en de 1/2/3 speen is eigenlijk wat te ruim.... Dus als iemand daar nog tips voor heeft?
En Noompje, hoe vaak kolf jij per dag?

Terug
Bovenaan