Borstvoeding

Hallo borstvoeding mama´s!

Ik geef al 6 weken braaf borstvoeding. Ik laat onze dochter ook dagelijks een keer mijn borstvoeding uit een flesje drinken. Zo kan ze wennen aan het flesje, zodat ik steeds weer gerust aan het werk kan. Alleen laat ze mijn borst vaak los als ik haar voed. Ze drinkt dan niet goed door, maar ze heeft mijn borst dan wel goed te pakken. Zou ze dan geen honger hebben? Hebben jullie hier ervaring mee?

Dat heb ik nou ook met mn zoontje van ruim 4 mnd dat hij telkens los laat tijdens het drinken,heel vervelend is dat.denk zelf dat hij gewoon alles wilt volgen,hi laat bij ieder geluidje los...maar soms ook als het heel stil is.de fles ga op het moment beter.maar wil eigenlijk nog niet stoppen net bv.
hij doet het ook als hij veel honger heeft...weet ook niet wat het is..
succes hopen dat het snel beter gaat.
liefs jootje

Ik ken die problemen wel een beetje.

Heb afgelopen woensdag even een lactatiekundige uitgehoord over een heleboel dingen.
Ik laat Hanna nu zelf komen en maak haar niet meer wakker. Ze komt wel als ze honger heeft en dan drinkt ze ook beter. Hanna klokt dan eerst de boel weg totdat ze zich haast verslikt daarna zitten er steeds grotere pauzes tussen het slokken. Tot ze in slaap valt of gewoon los laat.

Hanna laat nu wel steeds los en dat is niet prettig ze was volgens de deskundige niet goed aangelegd en de tepel was niet in het midden van het mondje. Kwam door het voedingskussen ze lag te hoog, maar zonder armsteuntje is het een zwaar kindje. En ook omdat ze door al het gekluns met flesjes en tepehoedjes geen mooie grote hap meer maken maar de boel gewoon naar binnen sabbelt. Ik mag nu alleen nog maar de borst aanbieden als ze een mooie grote hap maakt, het andere gedrag moet ik niet belonen.

Als ze niet goed aangelegd zijn drinken ze minder goed en krijgen ze ook de borst niet mooi leeg, uiteindelijk zal dan je voeding dan teruglopen. Dus kijk nog eens of het wel goed gaat of laat je partner mee kijken.

Mare is nu bijna 10 weken en die doet het ook nog steeds. de ene voeding zuigt ze zich moervast en komt niet een keer los, en de andere dan floddert ze maar wat over die borst heen. soms ook wel komisch want ze maakt er van die geinige geluidjes bij hihihi, maar soms is het wel irritant.
ze is dan wel goed aangelegd, maar soms komt er zo veel melk dat ze het niet wegkrijgt en dan laat ze los.

Hoe gaat het met de overige borstvoedings mama's?

Ik ga nu alweer voor mijn 7e week! Elke week is er eentje meer. En ik heb toch het idee dat het met de tijd makkelijker wordt.

Zet em op!

Het verschilt hier nogal. Zijn nu 6 weken aan het voeden. De ene keer is ze bijna niet tevreden te krijgen, ook niet na beide borsten, de andere keer houd ze er zo mee op en houdt ze de lipjes stijf op elkaar; mamma, ik ben klaar!
Ik kolf nu ook wel eens de ene borst af als zij aan de andere ligt te drinken, is de reflex super goed.
Dan mag 'grote' broer van 8 't flesje geven of kan pappa het eens doen. Leert ze dat ook gelijk.
Wel laat ik haar eerst de afgekolfde borst helemaal leegzuigen want met kolven heb ik toch het gevoel dat de borst niet helemaal leeg gaat.

Terug
Bovenaan