Borstvoeding

Sem is vandaag alweer 4 weken oud!
En de borstvoeding gaat op zich goed.
's Nachts gaat de voeding echt super, alleen overdag wil die vaak 2 of 3 keer achter elkaar drinken.
Ben benieuwd of jullie ook borstvoeding geven
en hoe dat gaat. En iemand nog tips?

falko is nu bijna 7 weken en geeft nog steeds borstvoeding...
hier gaat 's nachts ook helemaal geweldig...

over dag is die wat ontrustig... soms door een boertje maar soms kan ik het gewoon niet ontdeken... en zijn we dik een uur bezig met voeden voor die genoeg heeft... of uit vermoeidheid in slaap valt.... echt drama... denk zelf dat het deels te maken heeft met alle gerommel aan zijn lijf in de ziekenhuis... toen is het ook onstaan....

als die zo ontrustig is pak ik hem vaak even inde draagdoek en loop ik even met hem... dan word die meestal rustig of valt die zelfs in slaap... daar na gaat het een stuk beter!!!

@marijke24 hoe veel tijd zit er tussen zijn 2 a3 voeding achter elkaar... hier wil de klein man vaak even goed op adem komen en even genieten van wat die ziet... is dan lekker afgeleid maar komt wel terug voor meer...

Merijn is nu 2 weken. Hij krijgt ook borstvoeding. Dat ging vanaf het begin eigenlijk heel goed. Hij wil ongeveer elke 3 uur drinken, soms een half uurtje eerder of later. 's nachts hoeft hij maar 1 keer gelukkig, meestal rond 3 of 4 uur, Hij krijgt dan om 11 uur of half 12 zn laatste voeding voor de nacht en 's ochtends om 8 uur is ie pas wakker, dus dat is we fijn!
Een voeding duurd gemiddeld 45 minuten hier. Dan voed ik eerst en dan luier verschonen, daarna verder voeden. Ik geef maar 1 borst per keer omdat mn borsten zo vol zijn en hij anders te weinig van de achterste vette melk krijgt.

De kraamhulp gaf de tip om 1 borst per keer te doen omdat Merijn eerst ook sneller achter elkaar wilde drinken. De voorste melk is veel wateriger en minder vet en vult dus minder goed, Misschien heb jij daar ook wat aan?

Ik wilde heel graag borstvoeding geven, maar na 8 dagen werkelijk alles proberen hebben we het toch op moeten geven. Was even flink balen, maar het ging gewoon niet. Nick moest heel veel moeite doen en er kwam nauwelijks iets. Allerlei adviezen vd kraamhulp, verloskundige en lactatiedeskundige gehad en opgevolgd. Heb zelfs nog 36 uur lang om de 2 uur gekolfd en daarbij een neusspray met hormonen gebruikt, maar ook daarmee maar zo'n 10 a 15 cc per keer (van beide borsten samen). Gelukkig drinkt hij het flesje goed.
Is wel heel dubbel: ben nu sinds ruim 3 weken gestopt, maar nu lekken mijn borsten nog wel af en toe. Nu hoeft het niet meer!

Hier ook BV gaat nu ook goed, gebruik wel tepelhoedje sinds vandaag want Levi maakt mn tepels van binnen uit helemaal kapot. Borstvoeding geven is hier dus best pijnlijk, maar dragelijk door de tepel hoedjes.
Deed eerst op tijd voeden, maar ben daar vanaf gestapt. Levi weet zich prima te melden voor een voeding gemiddeld om de 3 a 4 uur laatst op een nacht 6,5 uur er tussen, maar dat haalt hij dan de volgende dag weer in...
Afgelopen nacht zat er wel weer 3 uur tussen.
Geen vast patroon dus. Gisteren wilde hij na 2 uur alweer... nou prima. Ik voed wel 2 borsten, en ben gemiddeld 3 kwartier bezig. Hij krijgt ze meestal beide wel; leeg, begin altijd met de borst waar ik de vorige keer gestopt ben. Levi heeft vaak 10 min pauze tussendoor.
Vind het erg bijzonder om hem te zien groeien van mijn melk!!!

Onze kleine meid is nu 4wk.
Ik geef nu nog BV maar ben aan het afbouwen door slechte eerste week (ze heeft een week in het zh gelegen) waardoor ze meer afgekolfde BV kreeg en dus meer de fles kreeg dronk ze maar halve voedingen uit mijn borst.Eenmaal thuis moest ik dan zowel de borst als flesje geven.Iedere x voor en na voeding wegen en resterende dus bijvoeden met de fles.Erg intensief kan ik zeggen.Ik raakte er helemaal onrustig van.Vervolgens kreeg onze dochter spruw en ik dus ook dus toen besloten in overleg met huisarts het af te bouwen,omdat ik er teveel mee bezig was,omdat ik en moest kolven en de borst geven.
Goede keus voor mij,voel mij nu veel relaxer waardoor onze dochter ook weer rustiger is,want ze merken het toch wel als jij zo onrustig bent.
Ik vervang nu 1voeding per week voor flesvoeding en ben dan over 6wk volledig over gestapt.

@tes1 wat komt je ritme mijn bekenden voor... falko had ongeveer het zelfde ritme van af het beging...
nu is het wel wat anders wegens medicijne... en ziekenhuis tijden en zo... dus wij staan om 6 uur op... of zo iets...
ik geeft ook maar 1 borst... minds dat het niet te veel pijn heb in de tepel... en als nog krijg het de borsten niet leeg...

@Mickey1978 dat is echt ballen!!! wel fijn dat het nu met de fles zo goed gaat...

@butterfly86 is inderdaat erg bijzonder om te weten dat de natuur het zo geod geregelde heeft... terwel we in de ziekenhuis waren moeten en meerder keren per werk meten... in een week was die een half kilo aan gekomen... is best veel vond ik zelf... dat was zijn 5/6 week...

@wonder2011... dat die klein alles merken heb ik hier ook gemerkt in de eerste week... en tijdens de ziekenhuis week...
het is inderdaat denk ik voor je zelf zo rustiger.... en dat is voor jullie beide het beste!!!
succes met het afbouwen!!!

Ik heb helaas ook moeten stoppen met de bv. Op zich ging het heel goed, maar Jente zuigt zo hard dat alles kapot is. En doordat ze elke drie uur drinkt geneest het gewoon niet. Het deed echt zo veel pijn, ik durfde haar gewoon niet aan te leggen. Was vaak wel een half uur bezig, ikke overstuur, Jente overstuur. Echt niet leuk. En toen ik merkte dat mijn oudste dochter er ook last van had, van de stress, heb ik besloten om te stoppen. Vond het heel moeilijk, had het gevoel dat ik faalde. Maar nu ik helemaal (heb in een week afgebouwd) op de fles zit hebben we weer veel meer rust. En dat kan ik aan ons allemaal merken. Ben dus blij met mijn beslissing!
Maar Jente zat, en zit nog steeds in een goed ritme, 6 voedingen per dag. En 's nachts slaapt ze zo'n 7/8 uur aan een stuk. Heerlijk! Ze dronk tien min ui elke borst. En dat ging goed.

Terug
Bovenaan