Borstvoeding

Ik vraag me af of iemand nog borstvoeding geeft en hoe dat gaat? Bij mij gaat het zo goed en vind t alleen maar leuker worden dat ik nog niet aan stoppen denk de komende maanden, wie weet jaren... Als ik zo dingen lees op internet en in boeken over bv, raak ik alleen maar gemotiveerder.

Ik voed op verzoek dus niet volgens een bepaald schema, dat varieert tussen de 1 en 3 uur, ook 's nachts is voor ons geen probleem, maar ik slaap naast de kleine, dus zijn de nachten goed te doen. Niet uit bed hoeven gaan scheelt een hoop. Het gaat als volgt, hij beweegt zich, aanleggen en verder slapen. Echt een aanrader, mocht je nog borstvoeding geven. Zorg wel voor een veilige slaapomgeving voor je kindje...

Ik geef ook nog borstvoeding en denk ook nog lang niet aan stoppen. Ik vind het echt heerlijk om te doen. De afgelopen weken liep het alleen niet zo lekker en dronk hij ook niet zo goed. De kinderarts denkt aan koemelkallergie, dus ik zit nu wel op een streng dieet. Maar dat kan me niets schelen, want Jasper gaat zienderogen vooruit!
Ik voed ook op verzoek en bij ons varieert het van 2,5 tot 5 uur ertussen. Meestal is het tussen de 3 á 4 uur.
M´n kindje in bed laten slapen vind ik een beetje eng, bovendien ligt Jasper ingebakerd, dus dat is wat lastiger. Van de nachtvoedingen geniet ik juist extra. Heerlijk om zo´n half slapend kindje aan de borst te hebben, wat daarna nog eventjes lekker tegen me aan verder tukt. Dat doet hij overdag namelijk niet, het is nogal een drukteschoppertje.

Ik wil minstens een half jaar voeden en het liefst een jaar, maar we zien wel hoe het gaat lopen. We gaan nu in ieder geval nog lekker even door!

Junootje: kolf je ook?

gr, lydia

Hoi Lydia,

Ik kolf zo nu en dan, een voorraadje heb ik in de vriezer en ik sport, dus dan laat ik een flesje achter voor mijn vriend. Sinds hij naast me slaapt krijg ik er met moeite 50cc uit 's ochtends, want hij drinkt vaker in de nacht nu hij naast me slaapt. Eerst kwam er met gemak 100 cc uit. Maar als ik ga werken, ga ik kolfen, maar dan wel om de 3 uur.
Ik werk nog niet en ga binnenkort maar 1 dag in de week werken, dus dat maakt het voor de bv een stuk makkelijker.

Het is inderdaad genieten zo n baby tje aan de borst en het wordt steeds leuker, lachen en oogcontact maken, een beetje rondkijken.
Ik geef m de laatste tijd liggend voeding, want als ik dat op de bank doe, doet hij heel onrustig (niet altijd) Dus dan maar in bed en dan drinkt hij goed en slaapt daarna weer gelijk, soms een half uur, soms 2 uur. Het lijkt wel of hij de laatste tijd veel meer wilt slapen. Als hij wakker wordt, haal ik hem uit bed, neem ik m mee de woonkamer in en een half uur later wrijft ie al in z n ogen.
En elke dag maken we een flinke wandeling, in de doek, fantastisch vindt hij dit.

Kolf jij ook? Hoe gaat dat en eventueel op werk? Hand of electrisch? Ik beide maar gebruik de electrische, lekker makkelijk. En hoe vaak kook je alle flesjes en atributen uit? Ik om de kolfbeurt.

Ik ben een augustus mama en ik geef ook bv met veel plezier :). Het gaat ook supermakkelijk dus dat scheelt een hoop! Één keer spruw gehad (auw!) maar verder is het prima gegaan vanaf het begin. Wij gaan ook zeker door tot minimaal 6 maanden, misschien langer. Mijn dochter slaapt wel door sinds een week of 3 en sinds vannacht slaapt ze in haar eigen kamer, eerst sliep ze in een wiegje naast mijn kant van het bed. Ze heeft ook vaak genoeg bij mij in bed geslapen (papa in t logeerbed...) toen ze nog 's nachts kwam, heerlijk :)! Ze slaapt trouwens wel op haar rug en in een slaapzakje, veiligheid boven alles hè! Sowieso vind ik slaapzakjes echt geweldig want zo ligt ze altijd veilig en warm, ook in haar eigen bed, en het is lekker makkelijk voeden 's ochtends vroeg!

Ook hier bv en op verzoek en ook ik geniet ervan. Ik heb na een maand een lijstje bijgehouden met de tijden en hoe lang Bryan per borst dronk.
Ik kreeg veel tips om er voor tezorgen structuur aan te brengen. 3 uur er tussen en niet te lang laten tutten. Want je gaat straks weer werken en opa en oma moeten toch een schema hebben zij herkennen de signalen niet.
Het werkte niet bij me. Ik gaf vaker voeding dan andere en ook de duur wisselde. Ik heb een afspraak gemaakt met een lactatie deskundige. Heerlijk mens. Ze zei weg met je lijst terug naar je mama gevoel. Zij heeft 3 jongens en ook zij gaf in de nacht in bed voeding door haar zoon in bed te late slapen. Wij bakeren Bryan dus dat vond ik eng. Ik had net Bryan geleerd toch in zijn eigen bedje naast ons te slapen.
Lijstje is weg... en voor ik het doorhad zit er ineens toch 3 uur tussen soms 4 uur en de nachten gaan super.ik kolf en opa en oma kijken naar de signalen. Bryan doet het top en is een lieve makelijke baby.
ik wil proberen net als mijn moeder het 1 jaar vol te houden. Half jaar alleen boven daarna aanvullen en als troost.

hier ook eentje die borstvoeding geeft... meestal op verzoek.. alleen als ik vroege dienst heb voed ik haar voordat ik moet beginnen.. en Chantal komt tegenwoordig gewoon om de 4 uur.. dus mag niet klagen en is gezellig zo met z'n 2tjes! alleen was het ff een drama met flesje geven met bv erin... wilde ze de aventfles niet pakken dus toen heb ik een difraxfles gekocht, die was wel goed gekeurt!!!

o vergeet de helft nog haha... Chantal slaap vanaf dat ze 6 dagen oud was op haar eigen kamer. Ze sliep al vrij snel door vandaar.. en zit nu nog op 4 voedingen op een dag...

Terug
Bovenaan