Borstvoeding

Pffff, het voeden gaat de laatste tijd best wel moeilijk. Micah dronk altijd heel goed, maar de laatste tijd maakt hij een soort kauwbewegingen terwijl hij drinkt en met zijn 6 tanden, voelt dat niet echt prettig. Hij laat ook steeds sneller los en vaak wil hij helemaal niet goed happen en ligt maar een beetje te draaien. M'n voeding loopt hierdoor ook heel erg terug. Vanochtend voelden m'n borsten ook best wel leeg aan toen ik wakker werd en hij wilde weer niet drinken. Toen dacht ik, dan moet ik er maar mee stoppen. Dikke tranen natuurlijk, want ik zou het heel jammer vinden, het is zo fijn om dat mannetje te voeden,als hij niet bijt, in ieder geval ;) Omdat, ik het toch niet over m'n hart kon verkrijgen om te stoppen, heb ik hem vanmiddag toch weer laten drinken en dat ging weer heel goed. Ik zit nu echt in dubio. M'n oudste dochter, heeft BV gehad tot 9 maanden, toen wilde ze echt niet meer en m'n andere dochter zelfs tot 15 maanden. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik deze keer ook nog wat langer BV kon geven, maar ja, als hij niet meer wilt. Hoe gaat dat eigenlijk bij degenen van jullie die nog BV geven?
Groetjes Patricia

hier gaat de borstvoeding nog altijd goed..
ondanks dat hij me behoorlijk zeer doet soms met zijn tandjes

denk ook niet dat ethan er snel genoeg van heeft aangezien hij bijvoorbeeld toen hij ziek was alleen maar de borst wou en niet eens vast voedsel..
ook haalt hij er heel veel troost uit

patricia is bekend hoor, antonio speelt de laatste tijd ook steeds met de borst, heb gisteren een doekje over zijnhoofdje gedaan en toen had hij wat meer rust in zijn billen en dronk gewoon door. ik zou als ik jou was niet zo snel opgeven weet van mijn andere kids dat ze die fase allemaal hadden dan is de omgeving zo interessant en je voeding loopt niet gelijk terug hoor en als je denkt dat het toch zo is zou ik even tussendoor wat kolven en dan houdt je het op peil.
sterkte ermee

Hier gaat het nog prima, Connor is nu 7 maanden en een paar dagen. Wel is ie ook vaker onrustig. Dat ligt niet aan je voeding, maar aan het feit dat ze van alles willen zien en meemaken. Stel je toch voor dat je wat mist! hahaha......
Ik ga vaak even alleen in de keuken of boven op bed zitten, dan is er een stuk minder afleiding en eet ie prima. Hij bijt (nog) niet maar heeft ook pas 1 week 2 tandjes. Bij mijn dochter, die al op 16 wk haar eerste tanden kreeg heb ik het volgehouden tot 8 maanden. Toen zat ik na 20 min. na een voeding nog met pijn aan mijn tepels en toen vond ik het genoeg. Heb het toen met pijn in mijn hart afgebouwd in 4 wk.....
Hoop dat ik nu zeker ook tot 9 mnd kom...... Sterkte, mocht je stoppen dan heb je hem in ieder geval de beste start gegeven die je kon!! Liefz Esz

Ik ben vandaag gewoon doorgegegaan met voeden en ik moet zeggen het ging iets beter, heb hem ook al wat vaker aangelegd om de boel wat meer op gang te brengen. Hij bijt nu ook minder en ik zag dat er weer een nieuw tandje door was, dus daarom beet hij misschien, om mijn tepel als een soort bijtspeeltje te gebruiken hahaha. Het nadeel is, je hebt dan constant pijnlijke tepels en ziet op tegen elke voeding. Als ik alleen thuis ben met m'n dochters, als mijn man naar zijn werk is, kan ik ook heel moeilijk even apart gaan zitten en bij elk geluid waar hij van schrikt klapt ie z'n kaken op elkaar. En die onrust herken ik ook, hij ligt maar heen en weer te wiebelen terwijl hij drinkt en wil overal naar kijken, met m'n tepel in z'n mond. Hij is nu 8 maanden, maar ik hoop het toch nog wel een aantal maandjes vol te houden. Dus idd, maar even doorzetten.

Hoi,
Het kan idd gewoon tijdelijk zijn en te maken hebben met het doorkomen van de tanden! Je kunt hem iig laten merken dat je bijten niet wil hebben, door overdreven een schrik reactie te geven of door hem in zijn wang te knijpen (van allebei schrikken ze zelf en zullen ze het bijten laten)
Hier gaat de bv nog steeds erg goed, ons meisje drinkt gemiddeld 5-6x per dag.
Hoe oud zijn je dochtertjes trouwens? Kun je ze evt een kort moment voor de tv zetten of ze een puzzel laten maken? iets waarmee ze zich even kunnen bezighouden terwijl jij voed? Ja het blijft soms een beetje zoeken natuurlijk maar dat zal met de fles niet anders zijn!
Hopelijk is het maar tijdelijk en kan je nog lang doorvoeden ;-p
Liefs MJ

Terug
Bovenaan