borstvoeding

hoi dames

ik heb besloten geen borstvoeding te gaan geven, ik vind het zo'n gedoe met kolven en ik voel me der gewoon niet prettig bij. nu is mijn moeder het daar totaaaal niet mee eens en probeert me aan alle kanten te overtuigen dat borstvoeding beter is. gek word ik er van ik ben nu bijna 7 weken en dan al zo doen. wat gaan jullie doen?

xxxx
 
Hi Debby,

Wat naar dat je moeder je probeert te overtuigen, in plaats van je mening respecteert! Ik snap het wel hoor, maar ik begrijp jou ook! Ik ben voorstander van borstvoeding, maar ben van mening dat je hier als moeder wel volledig achter moet staan, het prettig moet voelen anders kun je het beter niet doen. Van vriendinnen heb ik gehoord wat het met hen deed, dus ik begrijp dat zij al snel gestopt zijn / bij de tweede er niet eens aan zijn begonnen.

Ik ga wel borstvoeding geven, dit omdat er behoorlijk wat voedselallergieën in mijn familie zitten, ikzelf heb er ook een aantal. Betekend niet dat m'n kindje die ook zal krijgen, maar in het geval van mijn zoontje was dit wel zo. Tijdens deze zwangerschap hou ik al extra rekening met m'n dieet, in de hoop het te voorkomen.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Liefs, huggy
 
Sorry maar het is toch jouw kind en niet dat van je moeder! Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Een vriendin van mij heeft het twee weken gedaan en werd gek van dat kolven en is over gegaan op flesvoeding.
En ik heb op een kiderdagverblijf gewerkt. Er waren meer kinderen met flesvoeding dan met borstvoeding. En die kinderen waren gewoon gezond hoor ;).
Ik geef voorkeur aan borstvoeding maar moet eerst maar eens onder vinden of het wel prettig is.
Nadeel van borstvoeding is dat je niet weet hoeveel het kind binnen krijgt. En papa kan het kind geen fles geven tenzij je gekolft hebt.

Lekker doen waar jij je goed bij voelt. En jemoeder duidelijk maken dat het jouw kind is en niet die van haar. Jij bepaald wat je met jouw kindje doet!

Sterkte ermee!
 
Hi, breek even in vanuit het september forum. Ik heb een tijdje terug ook zoiets gepost. Ik heb ook besloten om geen borstvoeding te geven ook ivm kolven en het feit dat ik me er gewoon niet fijn bij voel. Bij mij waren er een hoop mensen in mijn omgeving die me nogal stom aankeken,en dit afkeurde ik werd er erg onzeker van. Maar wat ik van iedereen te horen kreeg via dit forum was vooral de tip : als jij je prettig voelt, voelt je baby dit aan! En als jij blij en tevreden bent dan zal je kindje hier veel meer profijt van hebben! Dus mijn advies is ook gewoon doen waar jij je fijn bij voelt! Doe ik nu ook en voel me al een stuk minder schuldig :)
 
Ik heb bij de eerste 8.5e mnd borstvoeding gegeven en ik hoop dit bij nummer twee ook weer te kunnen doen. Het kolven is mij heel erg meegevallen; het duurde bij mij (met dubbele borstkolf) hooguit een kwartiertje. Als ik meer moeite gehad zou hebben met kolven was ik wellicht al eerder gestopt, dat sluit ik niet uit. Uiteindelijk beslis jij wat je graag wilt, het is helemaal waar dat je er zelf achter moet staan. Je kunt er ook altijd voor kiezen om het wel eerst te proberen en tijdens je kraamperiode borstvoeding te geven, dan hoef je ook niet zo snel te kolven en alles wat je kindje binnen krijgt aan borstvoeding is toch mooi meegenomen ;-)
 
Ik dacht huh topic borstvoeding.. we zitten pas in het eerste trimester hihi.

Meid je moet doen waar jij je goed bij voelt. Je kunt ook bij je moeder aangeven dat je het fijn zou vinden dat ze je mening respecteert. Ze heeft gezegd wat ze ervan vind en verder is het jou keuze.
Ik ben een voorstander van borstvoeding het lijkt me heerlijk om mijn kleintje zelf te voeden. Maar het is mijn eerste dus heb er geen ervaring mee.. wie weet heb ik er straks ook andere gedachte over. Het kolven zie ik niet zo zitten maar ik ga het gewoon doen en zie dan wel..
Je kunt het ook in je kraamtijd proberen.. dan heb je de ervaring gehad en kun je altijd nog kiezen wat je wilt. Maar wat ik al zei je moet het helemaal zelf weten. Je hebt nog genoeg tijd..om wel of niet van gedachte te veranderen.

Succes!

Liefs
 
Ik heb het geprobeerd met onze dochter. En werd er gek van!! Geen borstvoeding meer voor mij. Omdat ik niet wist of ze genoeg voeding kreeg en ze maar bleef huilen en elke minuut wel aan mijn borst wilde ben ik na een week gestopt en poeder gaan geven. Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld en ons meisje was eindelijk tevreden. Ik wil controle hebben over wat me kindje krijgt en dat kan alleen als ik zie hoeveel er in de fles zit!!

Meid laat je niet ompraten, lekker doen wat jij wil!!!
Liever een tevreden mama en kind met KV dan onzeker en ongelukkig met BV ik spreek nu uit ervaring!!
 
Terug
Bovenaan