Borstvoeding

Ik wil graag proberen borstvoeding te gaan geven. Heb lang getwijfeld en ben erg onzeker hierover. Bij de eerste lukte het nl. Niet. Ze hapte niet goed aan, dronk daardoor niet uit de borst en moest 6x per dag kolven om het op gang te krijgen, wat niet lukte. Met moeite 30cc op een dag en na een paar dagen was het zelfs minder. Naast het aanleggen en kolven, moest mijn dochter natuurlijk nog gevoed worden. Een hele klus dus. En ben uiteindelijk over gegaan op de fles toen.

Nu dacht ik, ik wil me goed voorbereiden, ik ga iets van een cursus ofzo bijwonen. Maar ik ben er te laat mee. De cursussen of bijeenkomsten zitten vol of worden pas weer in aug gegeven. Ik ben over 6wkn uitgerekend, dus dat gaat niet.

Nu is mijn vraag aan jullie: hoe bereiden jullie je voor? Haal je speciaal iets in huis? Of zijn er tips. Alles is welkom :)

Groetjes een onzekere mama

Hoi,

Ik wil nu ook graag weer proberen om borstvoeding te geven bij de eerste ging het bij mij ook niet van een leie dakje.
De dochter was zo klein en mijn borsten waren zo groot heb toen ook gekolfd had overigens wel voldoende melk,maar voelde me net Bertha de koe.....HAHA!!

Na een week ben ik toen heel ziek geworden en had geen puf om weer opnieuw het hele drama te moeten aangaan dat ik toen gestopt ben en ben overgegaan op de fles..
Had daar geen spijt van.

Ik bereid me er nu niet echt op voor,maar ga het gewoon weer proberen en lukt het ook nu niet dan ga ik ook nu weer gewoon over op de fles...

Volgens mij kun je je er ook niet echt op voorbereieden je weet ook nooit of je wel voldoende voeding in je borsten hebt zitten en daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen vind ik..

Nou heel veel succes en misschien kun je informatie krijgen bij de vk of van je kraamhulp...

Hoi!

Bij mij is het de vorige keer heel goed gelukt, al moet ik zeggen dat de eerste 3 maanden best zwaar zijn. Als de borstvoeding wil slagen is het een kwestie van doorzetten en goede hulp krijgen. Het begint bij de kraamhulp. Het is daarnaast zaak om op tijd een deskundige erbij te halen als het niet lijkt te lukken. Kijk eens op http://www.lalecheleague.nl/. Daarnaast heb ik heel veel gehad aan de hulp van de meiden op borstvoedingsforum.nl. Als ik hier een vraag stelde, kreeg ik heel snel antwoord.

@Rian-Sanne In principe heeft iedereen genoeg voeding hoor. Het moet alleen goed op gang komen..

Succes, en ik hoop dat het lukt (en bij mezelf ook weer:) )

Ja, ik ben ook helemaal van borstvoedingsforum.nl Erg veel geleerd daar! En je kunt je wel degelijk voorbereiden door e.e.a. te lezen over borstvoeding. Er zijn nl best een aantal dingen die je vooral wel en niet moet doen om de borstvoeding te laten slagen en de adviezen die je van CB of kraamhulp krijgt die kunnen best wel eens tegenstrijdig of verouderd zijn. Naast lalecheleague is ook borstvoedingnatuurlijk.nl een site waar je veel kunt vinden en www.borstvoeding.com (niet .nl, al zou die ook best goed kunnen zijn, maar ik ken 'm niet).

Succes!

Ik heb me de vorige keer niet echt voorbereid en nu ook niet.
Kreeg van m'n moeder en Kraamzorg wel het advies om met iedere visite beschuit met muisjes mee te eten. De anijs die daar in zit zou stimulerend werken op de borstvoeding.

Je moet zeker in het begin veel geduld hebben om te voeden en er goed de tijd voor nemen. Ik was regelmatig een half uur bezig met voeden.

heel veel succes en ik hoop voor je dat het deze keer wel wil lukken.

XXXjes
Katinka

Thnx voor de tips! Ik ga de sites eens bekijken. Van de beschuit met muisjes (anijs) wist ik idd. Eet er al regelmatig 1 bij het ontbijt. Lekker! :)
Bij mijn eerste had ik me eigenlijk helemaal niet voorbereid. Had een bh gekocht en pads en voor de rest dacht ik, zie wel hoe het loopt. Alleen een foldertje over manieren van aanleggen dat was t.
Nu wil ik dat gewoon beter doen, aangezien ik de ervaring heb dat het (bij mij) niet vanzelf gaat.

Als ik er over nadenk zijn er kleine dingen geweest die misschien wel een rol hebben gespeeld in het geheel. Mijn dochter is met geboorte niet direct op mijn huid gelegd, maar op mn pyjama. Ook niet binnen een uur aan kunnen leggen omdat ze moeite met ademen had. De gekolfde melk (die paar druppels :) ) werd met finger feeding gegeven. Dag 2 had een van de verplegers het via een flesje gegeven (snachts in ziekenhuis was dat nog)
Maar goed, wil natuurlijk niet zeggen dat dat DE reden is geweest... Maar ben ik nu wel alert op.

Terug
Bovenaan