borstvoeding.

hoi allemaal.

wie van jullie geeft nog borstvoeding ?

mijn zoontje is 7,5 mnd oud. hij krijgt van mij nog borstvoeding (4 x per dag , tussen 6 en 7, na z'n brood 12 - 12:30 en rond 16:00 en rond 19:30 - 20:00) maar dit wil ik een beetje afbouwen. want op het werk krijg je maar tot z;n 9de mnd de tijd om rustig te gaan kolven (wettelijk vastgelegd)
en ik wil proberen tot z'n 1e jaar gewoon te blijven geven.
bij wie lukt het om alleen de ochtend en de avondvoeding te geven.
dit is wel gelijk de laatste voeding die hij op een dag krijgt. want 's avonds slaapt hij al erg lang door.

groetjes inge
 
Hoi,mijn dochter is nu bijna 6en halve maand en krijgt ook nog bv.verder geef ik haar groente en fruithapje.ik heb geprobeert om ook savonds een flesje te geven maar van de fles wilt ze niks hebben.zelf werk ik niet dus heb ik niet het probleem dat ik het zou moeten afbouwen of gaan kolven,lijkt me lastig hoor.succes verder met je kleine
 
mijn zoontje krijgt ook fruit en groenet.

tussen 6 n 7 krijjgt hi de borst en leg ik hem vaak terug in z'n bedje want dan ga ik me klaar maken voor het werk.
rond half 10 10ur krijgt hij ruit en een beetje sap om te proeven.
rond half 12 12uur krijgt hij een boterham en b (van mij of uit een flesje op het kv
rond 15:30 weer wat melk
rond half 6 6uur zijn groente enals toetje om half 8 krijgt hij de borst.
ik weet dat het niet veel melk/drink moenten zijn maar i wil het metkolven op het werkfbouwen dus moet ik dat ookergens in zijn eetschema doen maar ik weet zo niet hoe.

groetjes
 
Hoi Inge,

Ik geef al lang geen borstvoeding meer, maar zelfs al heb ik maar 3 maanden volledig gegeven, terug naar alleen ochtend en avondvoeding ging prima. Hebben we nog een aantal weken volgehouden toen ben ik gestopt omdat mijn dochtertje te eigenwijs werd... ze vond het flesje makkelijker. Is nog niks vergeleken bij de oudste hoor, die weigerde de borst resoluut vanaf het moment dat ze een flesje kreeg!
Maar waar het om gaat, het was prima te doen om naast het werk alleen ochtend en avondvoeding te geven. Succes!!
 
Terug
Bovenaan