borstvoedingen

mijn dochter van 3 weken heeft nog totaal geen regelmaat wat eten betreft. dan zit er weer 4 uur tussen voordat ze zich meld en dan weer twee uur. Ook de nachten zijn erg wisselvallig, de ene keer is het half 11 en dan pas weer 4 uur en de andere keer 12 en dan weer half 3.. Wie weet raad hoe ik er toch enige regelmaat in kan brengen? Als ik haar wakker maak op vaste tijden is ze te moe om te eten. Ze drinkt dan een beetje en slaapt dan vast verder, een uur later meld ze zich dan weer en eet weer goed....

Wie helpt me, groetjes
 
Hoi Loes,

ik begrijp dat je zelf behoefte hebt aan wat structuur, maar ik weet uit ervaring dat je kindje daar nog wat te jong voor is. Laat haar maar lekker het ritme bepalen voorlopig. En het beste is je daar niet te druk over te maken, dan wordt het ook makkelijker. Ik heb makkelijk praten, want ik heb een kindje van 6 maanden dat inmiddels wel een ritme heeft. Maar ook wij hebben dat pas sinds kort. Het komt echt vanzelf.

Veel plezier met je dochter :)
 
Hallo Loes,

Probeer haar op haar verzoek te voeden. Biedt aan vlak voor en na slaap en als je het idee hebt dat ze honger heeft. Dat doe ik met mijn dochter (bijna 6mnd) ook nog steeds. Zeker de eerste maand is het zoeken naar het ritme van je dochter. Dat wisselde hier ook voortdurend, maar na de eerste maand kwam er wel een patroon in en kwam ze vanzelf uit op een schema van 3/4 uur behalve s'avonds dan...
Mijn dochter wilde vanaf ongeveer 18.00 tot tegen 23.00 continue drinken, wel ff wennen voor mams maar dan sliepen we tot 4/5 en dat verschoof na 3 mnd naar 5/6. Misschien een idee als je wat langere nacht wil maken?

www.borstvoeding.com staan een boel artikelen waar je verder info uit kan halen. www.network54.com/Hide/Forum/89719 is een bv forum waar veel tips gegeven worden.

Succes en geniet van je meisje!
Goetjes Meggy mv Marianne 16/4

 
Hoi Loes,

Ik ben het eens met de eerste anoniempje. Je kindje is nog te jong om er regelmaat in te hebben. Regelmaat komt meestal zo rond de zes /zeven weken. Bij de ene baby misschien eerder en bij de andere baby misschien wat later. Probeer rustig te blijven en gewoon te kijken wat de dag brengt. Wat ik heb ondervonden met mijn dochter is je kindje een goede structuur bieden. (vaste tijden badderen en dergelijke) Hierdoor worden ze rustiger en komen ze zelf ook eerder in een gestructureerd voedingspatroon. Veel succes!
Groetjes van Conny
 
hoi loes,
Geef niet op! dat is het aller belangrijkste, hoe erg je het nu nog vind. Er zal voorlopig nog geen regelmaat komen, en ik heb een kinje van drie maanden die al wel doorslaapt, maar overdag toch niet met de klok gelijk is te krijgen, en dat hoeft ook niet. Eigenlijk moet je de klok maar weg doen, dat is beter voor jezelf en voor je baby, want je kan je dan ook beter ontspannen. Belangrijk is dat je niet je baby op jezelf moet afstemmen, maar jezelf op de baby, en probeer tegelijk met je kindje naar bed te gaan, ook overdag en laat de boel de boel.dat komt vanzelf, jij bent het belangrijkste voor je kindje en daarom moet je ook goed voor jezelf zorgen.Vraag eventueel om wat hulp in je huishouding, want rust nu is regelmaat voor later, inmiddels merk ikzelf daar ook het voordeel van!!

succes! en geniet er van ook al zie je dat zelf nu niet zo.
 
Hoi Loes.

Met belangstelling heb ik jouw verhaal en de reacties daarop gelezen. Onze dochter van 8 maanden krijgt nog steeds borstvoeding. Al die tijd heeft ze nooit regelmaat gehad. Ik heb wel altijd gevoed op verzoek. Nu krijgt ze, naast haar bijvoeding (pap, brood en hapjes) nog steeds gemiddeld vijf borstvoedingen per dag. En wat de tijden betreft is daar nog steeds geen touw aan vast te knopen. Ik probeer het wel een beetje te sturen, maar het lukt niet echt. Ik vind het eigenlijk ook niet echt erg, als mijn dochter zich er maar lekker bij voelt.

Mijn advies is dus om het maar 'over je heen te laten komen' en gewoon voeden wanneer je kindje er om vraagt. Dat geeft rust voor alle partijen.

veel succes en geniet maar lekker van je dochter!
 
hallo.

bedankt voor de reacties!! het is voor mij ook geen enkel probleem om te voeden op aanvraag en ik geniet er ook van om haar zelf te kunnen voeden maar ik was bang dat het niet erg normaal was dat ze zo onregelmatig vraagt....
Nu ben ik gerustgesteld en zal ik gewoon lekker mijn dochter laten bepalen wanneer dat ze wilt eten! Ik denk dat als je er zelf wat rustiger onder bent dat je kind dat ook voelt en misschien eerder wat regelmaat krijgt en hopenlijk snel die nacht iets langer aankan 8))

groetjes van Loes
 
Nog even een tip. Van de kraamverzorgster hebben wij meegekregen dat er 's nachts (maar dus ook niet overdag) niet meer dan zes uur tussen de voedingen mag zitten. Houd dat wel even in de gaten.
 
Terug
Bovenaan