Borstvoedingkolven en koffiedrinken

Hay,
Caffeine komt in de moedermelk terecht, daarom drink ik geen koffie nu.
Maar nu is mijn vraag; als je melk afkolfd en koffie hebt gedronken, daalt het caffeine gehalte in de gekolfde melk dan, naarmate je het laat staan.
Dus dat de volgende dag de caffeine eruit is?
Ga morgen weer werken en heb dan denk ik wel weer wat bakkies koffie nodig als dat zou kunnen haha.
 
De hoeveelheid caffeine daalt niet nadat je de melk hebt afgekolfd. Maar je mag gewoon (een aantal) koppen koffie drinken. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/205-mag-je-koffie-drinken
 
Of het cafeïne gehalte daalt weet ik niet maar ik heb pas geleden een consult gehad met de lactatiekundige in het ziekenhuis waarbij ik ook gevraagd heb of ik koffie kan drinken gedurende de periode dat ik borstvoeding geef en zij zei "je mag alles eten en drinken behalve alcohol".
 
Volgens mij geldt het dalen van bepaalde waardes alleen wanneer de moedermelk nog in de borst zit. Net als bij alcohol drinken: afkolven betekent weggooien, niet afkolven betekent een x aantal uur wachten en dan is de melk weer 'normaal'.
Hier trouwens ook gewoon koffie gedronken (1-2 koppen per dag), gewoon net na het voeden/kolven.
 
O ja, ook niet onbelangrijk: wanneer je melk afkolft, zal de melk die je lichaam daarna aanmaakt wederom cafeïne (of alcohol) bevatten. Dat blijft zo tot het stofje uit je bloed is (je melk wordt gemaakt van bloed en wordt voortdurend vernieuwd). Als je het een vervelend idee vindt, dat cafeïne, kun je dus beter het zo plannen dat je na je bakkie even niet meer voedt/kolft.
 
Terug
Bovenaan