Borstvoedings vraagje > 13 weken

Hoi Mama's

Ik vroeg me af of jullie dit bekent voor komt........

Tymo is nu
13,5 weken oud en drink pas zo'n drie dagen om de 4 uur. Daarvoor was
dit vaak verschillend en dronk daarom 6 keer op een dag.
Nu zit hij
dus aan de 5 voedingen tussen 7uur en 23 uur. Maar 's nacht drinkt hij
nu ook weer , zo rond 3 uur kan ik weer uit mijn warme bedje. pfff   Dus
eigenlijk drinkt Tymo nog steeds zes keer in de 24 uur.

Hebben jullie de omschakeling van zes naar vijf voedingen ook zo meegemaakt ? Duurt het weer even voordat hij de nachten weer door slaapt? Dus even afwachten hoe het loopt?

Liefs Denise

Hoi,

Onze dochter (nu 11 weken) had ook nog een bv tussen 3 en 4 uur 's nachts. Ik ben toen minder gaan geven om die tijd. Dus om 3 of 4 uur maar een paar minuten bv, niet verschonen  om te voorkomen dat je een echt wakker kindje krijgt  en dan weer terugleggen in bed. Om 6 uur wilde ik graag met de eerste voeding van de dag beginnen, dus als ze om 3 uur al kwam, kreeg ze iets meer te drinken dan om 4 uur (anders zou ik er na een uurtje weer uit moeten en ook ik vind een warm bedje erg lekker' s nachts...). Het is wel een beetje uitproberen met welke hoeveelheid ze genoeg hebben om weer in slaap te vallen en niet na een uurtje weer wakker te worden.  
Bij ons werkte  dit.  Omdat ze zo weinig kreeg 's nachts tussen 3 en 4 uur, sliep ze  al snel  door tot 6 uur.    
Misschien ook iets voor jou om te proberen?

Groetjes,

Renate

quote: denise 84 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2007 17:56:18'));

Hebben jullie de omschakeling van zes naar vijf voedingen ook zo meegemaakt ? Duurt het weer even voordat hij de nachten weer door slaapt? Dus even afwachten hoe het loopt?  

Hoi Denise,

Uit je bericht maak ik op, dat je het aantal voedingen bewust hebt teruggebracht van zes naar vijf; klopt dat? Kun je aangeven waarom? Als ik jouw verhaal zo lees, dan vermoed ik  namelijk  dat je zoontje echt nog niet voldoende zal hebben aan vijf voedingen per etmaal en het nu compenseert door weer een nachtvoeding in te lassen. Borstvoeding kun je echt gewoon op verzoek blijven geven,  je kunt gerust je baby laten bepalen hoeveel voedingen hij nodig heeft en wanneer hij er aan toe is om een voeding te laten vervallen. Er hoeft ook niet per se vier uur tussen twee voedingen te zitten; als je merkt dat je baby aan een voeding toe is dan kun je hem gerust aanleggen.
Probeer je kindje overdag wat vaker aan te leggen, zodat hij toch voldoende binnenkrijgt. Wellicht laat hij de nachtvoeding dan ook weer vervallen?

Groetjes van Yvonne

hallo Yvonne,

Ik heb niet zelf het aantal voedingen teruggebracht. Zoals ik in mijn vraag schrijf zit er nu tussen de voedingen 4 uur, daarvoor 3 uur of 3,5 uur. Dit regeld Tymo helemaal zelf, hij komt nu zelf pas na 4 uur   en daarom kom ik maar op 5   voedingen per dag. (nacht megerekend zes dus)   Ik ben een grote voorstander van voeden opverzoek en dit is ook altijd perfect gegaan.

Nu denk ik idd dat hij niet genoeg voeding krijgt verdeeld over de vijf voedingen en daardoor s'nacht toch nog even bij moet tanken om toch een zesde voeding te krijgen.

Hij heeft sinds hij twee weken oud is doorgeslapen tot 5 uur en is daarna om 6.30 uur gekomen voor zijn eerste voeding, dit tot nu zeg maar.

Is het nu verstandig om hem toch maar een extra voeding aan tebieden overdag? Of 's nachts laten komen?

alvast bedankt voor je reactie

groetjes denise

Hallo

Wat toevallig! Ik wilde net zo'n zelfde vraag op het forum plaatsen.
Mijn dochtertje is nu 14 weken en sliep na 4 weken al 8,9 of 10 uur achter elkaar. Voor ons geweldig, want onze zoon kwam tot 4,5 maand voor nachtvoedingen. Toch was dit maar voor korte duur. Sinds drie weken komt onze dochter iedere nacht weer voor een voeding. Soms zelfs twee. Vannacht bijvoorbeeld: 20.30 uur, 2.00 uur 5.00 uur en 8.00 uur. Natuurlijk heb ik al van alles uitgeprobeerd. Ik ben zelf een voorstander van voeden op verzoek. Toch heb ik ook even geprobeerd haar waker te maken rond een uur of 23.00 uur voor een voeding. Ze dronk wel, maar kwam gewoon weer 's nachts. Nu laat ik haar dus liggen en ga ik zelf ook op tijd naar bed om nog wat uurtjes mee te pikken, want vannacht was dus wel heftig. Er zit  ook totaal geen ritme in. 's Nachts komt ze soms om de drie uur en 's ochtends kan ze zo weer vijf uur achter elkaar slapen. Ik pas me gewoon maar weer aan, aan haar schema, want het zal wel weer een fase zijn. Soms vraag ik me trouwens ook af of ze echt trek heeft als ze voor een tweede keer 's nachts wakker wordt. Ik voed haar wel altijd omdat ik anders benag ben, dat mijn zoontje wakker van haar wordt. Eerlijk gezegd drinkt ze bij een tweede nachtvoeding ook helemaal niet zo veel als de eerste.
De tip van 'een paar slokken geven' ga ik ook maar eens uitproberen.

Succes erme allemaal
Groetjes van Martine

Misschien is hij gewoon aan het "regelen"?. Een beetje heen en weer aan het wieberen tussen de 5 en 6 voedingen, en er nog niet helemaal uit? Ik zou het een weekje aankijken, goeie kans dat hij dan ineens die nachtvoeding weer laat liggen. Misschien wil hij er gewoon voor zorgen dat als hij dan de nachten weer doorslaapt, jij sochtends met en lekkere plons melk voor hem klaarstaat ;-)

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan